woensdag, augustus 29, 2007

koud ?

Toen ik vanmorgen vroeg op het toilet zat, voelde ik tot mijn verbijstering dat de centrale verwarming werkte !
We zijn in wat de warmste periode zou moeten zijn, de zomer?
En dan willen die kluivers ons nog steeds blijven vertellen dat de aarde aan het opwarmen is! Ja, in Griekenland, dank zij de vuurtjes dat ze stoken. (Sorry daar mag ik niet mee lachen)

en toch ga ik vanmiddag vissen naar Wannegem, bij pepé ! Ik zal een vest meedoen !

Beste mensen, in een poging om jullie te helpen, wil ik jullie mededelen wat mijn startblad is als ik mijn browser open. Je weet wel, het programma dat opent als je je compjoeter start...
Sinds jaar en dag werk ik al met www.verkenner.be , dat is een steengoede opener, waarop je alle nieuwtjes kunt overzien. Sinds kort is dat nog beter geworden, en heb je de mogelijkheid om je eigen openingsblad in te stellen, zo laat ik sport er uit, en duid ik specifiek de nieuwtjes aan uit Oost Vlaanderen en speciaal uit Oudenaarde. en dergelijke voorkeuren meer... Je kunt dus, als opener van de dag al het nieuws (dat wat je interesseert)op een blad bij elkaar hebben, zie je iets waar je meer wilt van weten, eens klikken, en een of ander dagblad opent zich op dat artikel... Ik heb op een tweede browser een andere opener, daar zie ik iedere dag een nieuw programma staan, dat normaliter moet gekocht worden, maar dat je daar op de dag zelf, gratis kunt downloaden. Niet ieder programma is interessant, maar nu en dan zitten er pareltjes tussen, maar dat adres heb ik jullie al eens gegeven... Ben je het kwijt, mail me eens, dan vestuur ik het je opnieuw.

Ik heb sinds enkele jaren geen krant meer, en als je verkenner opent, zul je zien hoe dat komt, en kun jij ook enkele honderden eurootjes uitsparen... Het enige wat ik mis zijn de strips...En daarvoor alleen koop ik geen gazet... Bovendien heb ik altijd maar één gazet, en nu kan ik de visie van verschillende kranten (zelfs de waalse) lezen als ik daar behoefte aan heb.
Probeer het eens... www.verkenner.be

Je zult op verkenner ook een publiciteit vinden voor Netties, ga daar eens naartoe, dat is een steengoed ding! Daar kun je je abonneren op een dagelijkse nieuwsbrief over de wereld van de informatica. Denk niet dat dat voor jou te moeilijk is, of dat het niet voor jou is, je vind er ook iedere dag gratis programma's, verwijzingen naar goede muziek en naar prachtige websites en/of mooie filmpjes...en zo meer, kijk maar eens bij Netties, je zult het je niet beklagen.

Tot daar de reclame-berichten.

Zeg, sinds kort verdien ik iedere week één euro met mijn computer, men heeft mij simpelweg gevraagd om wekelijks te melden of ik bepaalde reclamebladen in mijn bus kreeg. Als ik dat wekelijks doe, krijg ik iedere keer één euro, voor een halve minuut werk... Ik kijk toch altijd even naar die reclamebladen, dus dat is meegenomen. Mocht je je geroepen voelen tot deze kleine bijverdienste....

Door het raam gezien, is het heel mooi weer, maar zoals reeds gezegd, het is niet warm vandaag.Hopelijk zal de vis weer zo goed bijten als vorige keer...

Ik moet in ieder geval nog een en ander klaarmaken om de vis te lokken. Dus zal ik wellicht iest korter bloggen dan anders, maar misschie komt dat je wel goed uit, misschien heb jij net vandaag ook niet zo veel tijd als anders...en is het net andersom, dan mijn nederige excuses...

Ik heb nog iets heel geks ontdekt aan het weer van vandaag den dag ! In de herfstststst moet ik iedere dag de bladeren afscheppen van mijn visvijvertjes, anders krijg je in de kortste keren een dikke laag modder onderaan je vijver en zuur water. Nu moet ik nu al beginnen met het afscheppen van de bladeren ! Nu reeds zijn de bladeren aan het vallen ! Uiteraard nog niet massaal, maar toch al zo erg dat mijn vijver vol lag ! (de oppervlakte)

Ik weet niet wat ik er moet van denken, het is precies of er klopt iets niet, is het je ook al opgevallen dat het om 9 uur al bijna donker is ? Vind je ook niet dat dit te vroeg is ? En er is nog iets wat mij raar voorkomt, ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de zon veel meer opgeschoven is dan anders. Ik zit met mijn computer aan een raam dat gericht is op noordoost. Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat de zon verder naar het noorden is toegekropen dan anders, met andere woorden, dat de aardstand gewijzigd is ??? 't Zal wel inbeelding zijn, maar toch, ik kan me niet herinneren dat de zon zo lang mijn raam inscheen...

Allee, ik word niet alleen dement (want ik praat altijd over het verleden), nu begin ik nog dingen te zien ook... Ik word kierewiet... of er is toch iets mis met dat weer... en veel meer dan we denken... Kijk jij ook eens naar de zon. Pas op, er niet in kijken, dat is gevaarlijk ! gewoon eens zien of de plaats waar de zon opstaat of slapen gaat, of dat zijn bedde nog op dezelfde plaats staat, of niet ???

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: