zondag, augustus 05, 2007

Bart is terug van weggeweest...

Gisterenavond kregen we het verlossende telefoontje, ze zijn weer veilig en wel terug uit de vogezen. Vandaag verwachten we ze voor een bezoekje, en om de sleutels terug mee te nemen naar huis, wij hebben ze niet meer nodig, we zijn van onze taak als dierenvoederaars en vuilbakbuitenzetters ontheven, MET certificaat !

Kort voordien hoorden we het hoopgevend bericht op de tv over de eindeloze files op de franse wegen.

Veerle gaat vandaag alleen naar een rommelmarkt in Aalst...Hopelijk rijdt ze niet verloren, want Veerle en de baan kennen...Ik ga mijn kaartenboek meegeven, in de hoop dat Frederik kaart kan lezen, anders ben ik Veerle en mijn kaartenboek kwijt...

Wat mij enorm verwonderd is het feit dat ze het niet opgeeft, ze blijft naar zaken rijden waarvan ze bijna op voorhand weet dat ze het niet zal vinden. Hoe ze het doet snap ik niet, maar het lijkt haar onmogelijk de baan te herkennen, ook al is ze daar al verscheidene keren geweest, zelfs al heeft ze die baan zelf gereden, met mij als co-piloot... Ik snap het niet, mochten het nu verschrikkelijk ingewikkelde banen zijn in een stad waar alle straten op straten lijken, dan zou ik er begrip voor kunnen opbrengen, maar nee, zelfs op gewone banen lijkt ze steeds weer of een balck-out te hebben, of te verwarren met iets anders waar ze ook al eens heen gereden is.Haar moeder kan ook geen kaart lezen, maar zij heeft wel een enorm goed geheugen voor waar we ooit wel eens gereden hebben. Nu is de rommelmarkt in Aalst het gemakkelijkste dat er is! Hopelijk heeft ze geen miserie. Ze moet gewoon steeds dezelfde baan blijven volgen...

Nu, ik heb ook één stad waar ik jaren aaneen sukkelde... Mijn oud-collega van Gent zou mij eens de weg wijzen, toen ik de eerste keer naar Gent moest. Ik weet niet waar we allemaal gereden hebben, maar ik denk dat ik gans gent heb doorkruist, en in het weerkeren idemdito, maar dan nog eens langs andere straten. Het heeft jaren geduurd voor ik in Gent een klein beetje mijn weg kende, en het loopt nog niet over.Onlangs nog moest ik eens in Gent zijn, dus maakte ik een gedegen voorbereiding van de te volgen rijweg...maar ik kwam helaas, driewerf helaas weer eens op wegomleidingen, en weg was mijn voorbereiding.... Ik probeer me dan zo snel mogelijk langs de kant te zetten en de kaart te bekijken, maar in een grootstad is parkeren op zich al een hele opgave...

Ooit heb ik zo iets voor gehad in Brussel, en ik had dan geen kaart bij ook nog! Ik kwam van het hoofdbureau van mijn werk, wou de kleine ring op (ik kan langs twee kanten weg, en ken de twee banen)maar door een of ander iets was de kleine ring niet te bereiken, en we werden door een brusselse flic allemaal een richting ingestuurd, en voila...zoek maar. Ik volgde wat ik het grootste aantal zag doen, in de mening dat er altijd wel veel mensen uit de stad weg wilden, maar dat was dus verkeerd...Na een korte wijle reed ik daar maar straat in, straat uit...Plots zag ik een grote rijkswachtkazerne, pinker op en de kazerne binnen. Dat mocht niet, maar ik explikeerde mijn nood, en de man zette mij vol begrip op de goede weg. De rijkswachter is Uw Vriend mocht sindsdien rustig op mijn auto gekleefd worden!

Als ik echter op gewone banen zit, dan heb ik niet veel schrik om de weg te verliezen, ik heb nogal een gevoel voor richting. Ooit werd ik kort na Houffalise, in de Ardennen, door een ongeval voor mij, de brousse in gezonden. Ik had (weer eens) geen kaart bij, en in een dergelijk geval staan er geen bordjes met déviation... Ik reed tot ik op een kruispunt kwam, en begon dan de volgens mij goede richting te rijden. Toen ik 's avonds thuiskwam nam ik de kaart, en stelde ik vast dat ik zowat de kortste weg gereden had...Ik heb iets van een postduif, ik voel waar mijn kot is...

De kinderen zijn naar hun vader, en de "vrijers" gaan er dus alleen op uit. Hopelijk hebben ze een goede dag.

Gisteren was het weer wasdag, ik nam eens een volledig bad, niet op mijn speciale stoel, maar eens languit in het bad, heerlijk, tot ik er uit moet. Ik heb vannacht niet veel geslapen, en vandaag ga ik niet naar de rommelmarkt...Nu ja, ik heb toch eens in 't warme sop gelegen.

Voila, ik ga stoppen, genog voor vandaag, 't is voor mij ook zondag...
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: