donderdag, mei 23, 2013

omhoogvallen

Donald Duck as he first appeared in The Wise L...
Donald Duck as he first appeared in The Wise Little Hen (Photo credit: Wikipedia)
Antimaterie valt blijkbaar omhoog. Dat hebben ze (de wetenschappers) kunnen vaststellen. Voor de eerste keer, want antimaterie is heel zeldzaam in onze contreien...
Ga mij nu niet vragen wat antimaterie is, want ik zou het u echt niet kunnen uitleggen. De ideeën die ik er over heb, heb ik te danken aan nu en dan een stukje wetenschappelijk gedram, maar vooral aan het lezen van enkele kilo's sciencefiction...

Maar dat omhoogvallen is nieuw, en het lijkt me heerlijk !
Het zal wel niet mogelijk zijn, maar ik zit zo te denken...
De weegschaal kreunt iedere morgen weer onder mijn gewicht, ik moet nodig weer wat antimateriegroenten gaan eten, zodat ik weer een licht gevoel krijg...

Toch hebben we allemaal iets van omhoogvallen in ons...
Kijk maar om je heen, hoe velen zijn er niet waarvan ze zeggen dat het omhooggevallen dittes of dattes zijn?
En mij valt op, dat we in onze groeiperiode allemaal de richting omhoog nemen. Ik heb er nog geen een gezien die omlaag is gegroeid. Nu ja, ik geef het toe, ik ben ook wel wat in de breedte gegroeid, nogal veel zelfs... (Vandaar mijn speurtocht naar de antimaterie !)

En je weet nooit of je toch geen onverwachte vondst vindt... Zo heeft men in Zottegem in het oude gebouw van Financiën zelfs geld gevonden, en gouden munten... Ik zou de boekhouding van het Ministerie van Financiën wel eens willen zien????  Waarom zou ik dan geen zakje antimaterie vinden, in een zware loden kist, om het hier beneden te houden. Maar oh ja, dat kan niet, want antimaterie mag niet in aanraking komen met materie, want dan ???  Hier lopen de meningen uiteen, het zou ontploffen, of het zou verdwijnen, of het zou...
Dus mijn droom om de weegschaal te bedriegen gaat niet op...
Helium zou wel lukken, maar je krijgt er een opgeblazen gevoel van, en een stemmetje als Donald Duck... Niet precies wat ik wil...

Nee, ik ga wellicht moeten de buikriem aanhalen... Meer dan drastisch, want ik ben al geen grote eter.
Trouwens, ik heb bij toeval het beste middel ontdekt om te vermageren !!!

HET ULTIEME VERMAGERINGSMIDDEL !!!

Dames, Heren,
In een oud boeckwerck vond ik dit onovertroffen middel !
Bij het ontwaken, blijf je nog even knus in je bed liggen, je neemt een touwtje, en bindt dit ronde je buik. Je moet dit doen terwijl je neerligt, en je buik op zijn dunst is.
Als je dan recht gaat staan, zul je merken dat het touwtje iets meer spant, maar zodra je gaat zitten, spant het behoorlijk !!! Veel eten doe je gegarandeerd niet, want je wil zo vlug mogelijk van tafel om weer recht te staan, en omdat het bijkomende genuttigde eten voor meer spanning zorgt.
De regel is simpel, als de druk te hoog wordt eet je te veel, zit je te veel !

Tot daar Het Geheim.

Wie weet werkt het ook nog echt !
Ach, ik maak me niet echt veel zorgen over de omvang van mijn lijf, ik doe mijn best om zo gezond mogelijk te eten, en vooral veel groenten en fruit te nuttigen. Eén fout bega ik echter stelselmatig ! Ik hou van een lekker stukje rood vlees, en overal lees ik dat dit verkeerd is, ongezond is... Maar het roofdier in mij wil dat rood niet laten...  Ik rook niet (niet meer), ik drink geen alcohol (niet meer), en eet veel groenten en fruit... Zou dat stukje vlees mij dan echt de das omdoen? Ik denk het niet.
Dat ik verdik heeft wellicht vooral te maken met het feit dat ik niet meer kan bewegen. Mijn rug laat me niet veel meer toe. En de laatste tijd voel ik dat mijn rug weer slechter aan het worden is. Het lijkt wel of het beetje winst dat ik behaalde door mijn dagelijkse turnen terug aan het wegebben is... Ik heb weer veel meer pijn, en bereik weer veel sneller de grens van mijn (beetje) kunnen.

Nu ja, ik heb dank zij mijn turnoefeningen in ieder geval enkele jaren beterschap gekend...

Het dubieuze van het geval is dat dik zijn voor mijn rug niet goed is, en het is door mijn rugpijn dat ik dik word... 't Is of de pest, of de cholera...

Nu ja, we zijn er nog, we kunnen een hele boel dingen nog steeds, dus wat zou ik klagen !

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: