maandag, mei 13, 2013

ne Bloemekee

English: Dendrobium Mini Brown (an orchid cult...
English: Dendrobium Mini Brown (an orchid cultivar) Downloaded from : http://www.larsen-twins.dk/orch-new/Orc_d_thumbs/Dendrobium_Mini_Brown_798-26x.html (Photo credit: Wikipedia)
Very good quality flower of the yellow variety...
Very good quality flower of the yellow variety of Clivia miniata. (Photo credit: Wikipedia)
Vanmorgen zijn we naar Dadizele gereden, naar Floralux, om wat bloemen, planten, potaarde en sproeistof te halen... De voorjaarsmicrobe die kriebelt, en gisteren was het moederdag, en dat hebben we hier thuis één dag uitgesteld...

Normaliter gaan we daarna ook nog naar Duponzoo, en dan eens lekker gaan eten, maar het was gesloten... dus zijn we maar naar huis gekomen, hebben een kleine omweg gemaakt langs Albert Heyn, om zo ook onze boodschappen van deze week te doen, en thuis hebben we dan een frietje gebakken en opgegeten met wat américain van AH...

Ik heb natuurlijk ook weer zoute drop meegebracht... Als ik naar AH ga, dan kan ik dat niet laten. Bijna niemand hier eet dat graag, maar ik vind dat héél lekker...

Sommige producten lijken me echt goedkoop daar, maar wat me het meest bevalt, is dat ze een ander gamma van producten hebben, wat ons weer andere smaken biedt. Zeg nog dat we niet verwend zijn, we wisselen zelfs van winkel om iets andere smaken te hebben...

Voor moedertjesdag hebben we, hoe kan het ook anders, enkele orchideeën meegebracht. Een Phalaeonopsis, een Dendrobium en een Cambria, drie soorten die hier ieder jaar weer hun bloemen ontplooien. Bovendien heb ik nog een gele Clivia mee, iets wat je echt niet zo vaak ziet, normaal is dat oranje van bloem. Verder wat plantgoed voor de bloembakken buiten...

Kortom, we omringen ons weer met bloemen... Anny kreeg gisteren al bloemen van de kinderen, dus zitten we hier rondom in het groen en de bontste kleuren.

Voor het eerst sinds lang zijn we rechtstreeks naar Dadizele kunnen rijden, de werken aan Kruishoutem zijn gedaan... Nu heb ik gelezen dat er in Oudenaarde heel wat werken een aanvang nemen, onder meer in de winkelstraat: de Neerstraat...

Ach, ja, door de winter zijn de wegen veelal heel slecht geworden, en zaten we daar over te zagen, en als ze er aan werken om ze weer in orde te brengen, dan zagen we weer. Aan de baan in Kruishoutem is er nu een prachtige brede fietsbaan aangelegd, die gescheiden is van de autobaan.  Hopelijk rijden de fietstoeristen nu op de weg die voor hen is aangelegd...

Ik ga stoppen, want ik zie dat er nog heel wat mailtjes op mij te wachten staan...
tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: