zondag, mei 05, 2013

BlackMenu

Google Chrome screenshot.
Google Chrome screenshot. (Photo credit: Wikipedia)
Ik ben al heel lang een fervente fan van Google en al de mogelijkheden die het me biedt. Maar er zijn zoveel mogelijkheden, dat het soms een karwei lijkt om die mogelijkheden te benutten.
Sinds enkele maanden gebruik ik nu een app of een extensie van Chrome, namelijk BlackMenu, een klein icoontje in je taakbalk, die je heel makkelijk toegang geeft tot zowat alle mogelijkheden van Google Chrome ,(En dat zijn er heel wat !) !

Als je Chrome gebruikt, dan vind je een icoontje (bij mij helemaal rechts in de taakbalk) met drie horizontale streepjes. Klik daar op, ga naar extra en je komt bij existensies. Heb je er al geïnstalleerd, dan ga je naar onder en kies je voor meer existensies... en Dan zoek je dus BlackMenu... Hier onder een artikeltje (Engels) met wat uitleg...

Ik installeer niet zo heel veel van die handige icoontjes, omdat op de duur een kat zijn jongen niet meer terug vindt... Maar dit is echt een handig ding. En, voor de liefhebber van het verdwenen Reader van Google, dank zij Black Menu heb je Reader nog steeds binnen je bereik !!!!

Kijk, voor mij is de computer een gebruiksvoorwerp... Mocht ik geen pijnpatiënt zijn, dan zou ik wellicht veel minder gebruik maken van dit wondere machine... Maar door mijn ziekte zijn een heleboel mogelijkheden uit mijn leven verdwenen... En de computer is een leuk ding waar ik heel wat tijd kan bij doorbrengen, zonder me te vervelen.

Gek genoeg ben ik geen spelletjesfanaat... Ik zie op FaceBook voortdurend mensen die allerlei spelletjes aan het spelen zijn, ze houden een virtuele bloemenwinkel, of zijn plots virtueel landbouwer geworden, en kweken plots gouden kippen... Dat zijn dingen die me niet, maar dan ook helemaal niet interesseren. Als ik al eens speel op de computer, dan zijn het patience spelletjes, waar de computer je de tijd bespaart om de kaarten te mengen en uit te leggen op de tafel...

Wat ik dan wel doe ? Buiten mijn vele mails lezen en eventueel doormailen, mijn facebook en twitter bekijken, is wat grasduinen op het wereld-wijde-internet... Ik denk aan iets, en zoek het op, daar vind ik dan weer andere bedenkingen bij, en zo hop ik rond van item op item, steeds lezend en kijkend... Stel dat je begint bij "Van Gogh", dan kom je heel vlug bij andere schilders terecht, maar ook bij technieken, en zo bij filmpjes van mensen die niet alleen uitleg geven, maar het ook demonstreren...

Ik ben dan een heel aandachtig kijker, verwonder me soms over heel eenvoudige oplossingen voor een heel ingewikkeld ogend probleem...

Kortom, ik heb het gevoel dat ik voortdurend bij leer... Veelal in dingen die ik niet echt nodig heb, maar die me dan toelaten een beter begrip te hebben voor anderen en andere stof.

Kortom, Internet is grandioos...
maar vermits jij mijn blog zit te lezen... weet je dat wellicht al heel lang...

Tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: