zaterdag, oktober 29, 2011

snotvalling

Ik had het eergisterenavond al menen te voelen,  maar gisteren was het duidelijk van dattum... Geen stem meer (hebben we eigenlijk niet nodig in dit apenlandje, ze doen er toch geen zinnige dingen mee), een kriebelhoest en een versdobde neus...
Meteen zinktabletten gepakt, een halve nacht liggen draaien, keren, hoesten, snuffen en dan moet ik toch in slaap zijn gesukkeld... Vanmorgen is het al weer veel beter, dank u, toch nog maar wat zink nemen, om ook het restje weg te toveren. Mijn neus loopt niet meer, wel voelt mijn keel nog wat schravelig aan, maar dat is van 't hoesten, vermoed ik.
Zink tegen vallingen: eindelijk iets die helpt.
Het beste bewijs ? Er is geen een dokter die het je zegt... Want aan zo'n middel is niets te verdienen, niewoar ?

Wellicht zijn er zo'n pak echte medicamenten te vinden, maar je moet het weten hé ! Misschien heb jij ook wel zo'n ontdekking gedaan... Laat het ons dan aub weten, geef toe, ziek zijn is niet leuk, en als je het kunt vermijden...

Onze oude huisdokter, heel lang geleden, ik was nog kind, zei over een valling: Een valling dat duurt veertien dagen, maar als je naar de dokter gaat dan ben je er in twee weken van af... Waarmee hij te kennen gaf dat die doodgewone valling eigenlijk niet te bestrijden was. Je mocht het alleen niet laten verergeren tot een volgende stap. Voor de rest: het gaat op den duur wel over. Nu niet meer dus, zink nemen en je brengt de "ziekte" terug tot een paar dagen, als je vlug reageert zelfs nog iets sneller...

Maar ook al is het maar zo'n str...valling, je bent er mottig van. Je kunt het niet echt ziek noemen, maar toch, je hoest, je snottert, en je voelt je mottig.  De ene heeft er meer last van dan de andere, maar het is op zijn minst niet leuk te noemen. Dus, zorg dat je zink in huis hebt, er zijn diverse merken te vinden. Meestal met vitamine C er bij, in bruistabletten of in zuigtabletten, keus te over.

Ach, ik lijk wel een handelsreiziger in zink... Maar dat is gewoon omdat ik je wil laten delen in de overwinning op de gewone valling !

Deze namiddag is het Herfstfeest bij Ziekenzorg... Wat vroeger dan de anderen tegenwezig zijn (of hoor je liever aanwoordig?) om boterhammen te smeren... En volgende week ga ik op baan met Maria om koeken te gaan verkopen, ten bate van onze kas... Zonder geld kun je ook als beweging niet veel uitrichten, dus met man en macht over de drie parochies koeken verkopen !!!

Oh ja, mijn Amelberga is klaar... klaar om te bakken bedoel ik. Na een gesprek met de leraar habben we haar geamputeerd ter hoogte van haar voeten, want anders zou bakken wellicht niet mogelijk zijn. Na het bakken en na het kleuren en weer bakken, worden de voeten er dan weer aan gezet... Het is een mooi beeld geworden... een very sexy lady... Ik heb gepoogd me in te leven in de heilige... Stel, je bent jong, en je mag op de rug van een grote vis de Schelde overvaren... Hoe voel je je dan ? In eerste instantie waarschijnlijk vol schrik, en naderhand als het goed gaat, dan wordt het leuk, dan ben je aan het surfen, dan ga je iets door de knieën, een brede smile en je hoofd in de wind... Dat heb ik proberen weer te geven, een glimlach en wat door de knieën gebogen, de wind die haar kleren tegen haar lijfje blaast, zodat je Amelberga ziet in haar volle glorie... Misschien niet echt wat je van een heiligenbeeld verwacht, maar misschien iets dichter tegen de werkelijkheid. Ik heb het al gezegd, ik geloof niet in heiligen die heel de dag zitten te bidden, de Zebedeus uithangen... Heiligen zie ik veel meer als flamboyante mensen, die niet oeverloos lopen te bidden, die niet 100% voorspelbaar zijn, maar steeds proberen goed te doen en van het leven binnen dat goede te genieten...

Ik ga stoppen, Veerle is hier, en dan is het -hoe dan ook- niet meer mogelijk om te bloggen...

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: