zondag, april 22, 2007

zonnige zondag

't Moet niet altijd een zwarte zondag zijn, ook al zaten daar net nog de politiekers op tv te zjieveren dat het niet mooi meer was...Nu ja, het is hun job hé?

Op de radio was het iets interessanters, daar hoorden we onder meer Els De Temmerman, over de kindsoldaten. Ik vroeg onlangs aan Luc of ze nog steeds bij diene politieker zat, ik kan niet op zijn naam komen, de oud-burgemeester van Oosterzele, de oud-voorzitter van de schevepee, die dan plots donkerblauw geworden is... Luc zei dat hij gehoord had dat die relatie er niet meer was, dat hij al weer...maar ja, ik zelf denk dat hij met haar nog steeds een pap-relatie had... Pap ? Ja, poepen als 't past...
Leuk, niet schoon, maar geestig - het woord bedoel ik, het doen wellicht ook, maar ik heb het over de woordspeling.

We zijn naar de rommelmarkt geweest naar Gent in Flanders Expo, het was er buitengewoon rustig...Wij hoorden dat het extreem druk was in Zwijnaarde, op een buitenmarkt...Maar wie weet op voorhand, dat het in april steeds zo'n goed weer zal zijn? En je moet om een stand te hebben op een rommelmarkt vooraf betalen... Mocht het regenen, dan was het bing, en nu is het wenen...

De laatste tijd ga ik meer en meer naar de markten omwille van de uitstap, ik zoek niet echt meer om iets te vinden, en toch vind je nu en dan toch nog wat. Maar vroeger was ik aktief zoekend, nu wandel ik meer en kijk hier en daar naar iets wat me opvalt. Zo zag ik vandaag een gek kokertje in been, met een donkere houtsoort onderaan dicht en bovenaan met een mooi gesneden dop er op. Het bleek ergens van de maori's te zijn... Maar ze wisten niet te zeggen waarvoor het gediend had. Ikke ook nie....

Ik ben trouwens niet helemaal overtuigd van wat de dame me vertelde, het zag er niet echt uit zoals de voorwerpen en de versieringen die ik in boeken en op het internet zag van de maoris... Nu ja, soms zie je rare dingen, en kun je iets horen wat je nog niet wist, en soms leer je bij, soms heb je het gevoel dat ze zo maar iets uit de mouw schudden.
Uit de mouw schudden...komt waarschijnlijk van de goochelkunst ???

Morgen gaan we dus naar de kust voor enkele dagen, Veerle komt een paar dagen hier wonen, en Anny zal met de gepensioneerde collega's en hun dames op zwier gaan naar Ieper en naar Brugge. Ze zal mooie dingen kunnen zien, en veel babbelen en lachen met al die bekenden. Ik zal dinsdag eens mijn beide zusjes bezoeken...Anders kan ik dat niet, want op een dag heen en weer naar de kust is niet te doen, tenzij ik bereid ben enkele dagen krom en scheef te lopen van 't zeer. NU is het maar de enkele afstand, en dan twee dagen rust vooraleer terug te keren. Ik ga iedere keer graag naar de bijeenkomsten, je kunt nog eens wat babbelen met de oude collega's, maar ik keer ook iedere keer graag weer naar huis terug, want het uitrusten en bekomen in die vreemde zetels en bedden, het zitten op die vreemde stoelen, die net een andere zit hebben, laat mij niet toe om op dezelfde manier te recupereren als thuis...Ik loop dan telkens enkele dagen met wat meer pijn dan anders...Maar zoals gezegd, ik heb het er voor over ! Het is eens leuk, gezellig en anders dan anders !

Je zult dus een drietal dagen mijn schrijfsels moeten missen... Erg hé ?

Tot binnen enkele dagen !

Geen opmerkingen: