maandag, oktober 02, 2006

thuis..

Mijn verlof zit er op voor dit jaar...met Jef en Lut naar Olfosse was de laatste etappe van 't jaar. Ginder hadden we mooi en zonnig weer, maar gisterenavond rommelde en bommelde het zwerk in den west...Gelukkig is het niet tpt hier geraakt, maar waar het was, zal het wellicht weer erg geweest zijn, het bleef maar donderen...
Vannacht stak dan de wind op en de regen kletste tegen de rolluiken...
't Is oktober...en oktoberweer...
we zijn begonnen aan de zeven en eenhalve maand winterweer. Donker, kil en doods...
Ik haat dat !
Wie vertelde ook weer over de kleurenpracht van de herfstststs...wellicht om zichzelf te troosten?

Vanaf nu wordt het een bewust genieten van ieder sprankeltje zon, koester het licht ! Het is bewezen dat licht heilzaam is ! Als ze depri mensen behandelen met een lichtbad, moet het toch wel zeker voor ons allen een bron van heil zijn!

We hebben van le grand duché de Luxembourg weer wat van de heerlijke Rivaner meegebracht. Voor eigen gebruik, goe gelezen??? eigen gebruik !!!! Je moet hier dus nu niet direkt "en masse" toekomen om mijn enkele flessen naar de verdoemenis te drinken hé... Nu ja, misschien krijg je wel één glaasje, of twee, maar dat alleen als je te voet bent, ik wil geen ongelukken veroorzaken hé (hihihi). Bovendien bracht ik ook nog een dozijn flessen schuimwijn van Bernard Massart mee, die is zo lekker als wat ze in die éne regio in La douce France Sjampanje noemen....Die moet dienen op het feest van de eerste plechtige communicant in ons gezinnetje...

Bovendien brachten wij voor Bart en Veerle nog zo'n klein hespje mee, gerookt à l'ardennaise...Heel den auto rook als een charcuterie. Voor ons zelf alleen een stuk van dat lekkere gerookte spek. Ja, als je zoveel uitgeeft voor die hespen voor de kinderen, dan kunnen wij ons alleen nog spek permitteren hé. (met een glaasje Rivaner...)

En hier zit ik dan...weer achter mijn nog altijd defecte pc, en nu en dan eens naar buitenkijkend,naar de regen en de grijze lucht. Zonet hoor ik op de radio dat er windhozen zijn geweest met veel schade...Wellicht was dat in of rond dat onweer dat wij hier hoorden? Wat is dat toch met dat weer ? Vroeger hadden wij dat toch niet? Ik herinner mij maar één serieuze windhoos, in oost- of westMalle... Ik ben er niet meer zeker van welke van die twee het was, en dat was in het begin van de zestiger jaren van de vorige eeuw... Sindsdien was er nu en dan ne keer een kleine rimpeling, maar sinds enkele jaren zien we plots regelmatig van die ondingen. Ieder jaar breken we weer rekords op gebied van hitte, van natte, van droogte...het is iets bizar.

Hoelang is het al geleden dat de kinderen eens weken lang in de sneeuw konden ravotten, dat ze wekenlang konden gaan schaatsen en/of baantjeglijden, hoelang is het al geleden dat een winter nog winter was ? een zomer nog zomer ? Bizar...

Oh ja, voor ik mailtjes krijg over het eten, het was er lekker, de bedden waren goed en de diest was er ook goed. En ja, ik heb natuurlijk weer veel pijn gehad, maar het is niet vast komen te zitten, en vanmorgen ben ik al weer min of meer op de gewone trant opgestaan. Dank u voor de belangstelling...en mocht ik toch nog iets vergeten zijn, en waar ik onbewust van Uw bezorgdheid, niet op heb geantwoord, wees dan niet bang Lieve zusters en andere beminnelijke lezers van mijn blog, alsnog een mailtje te plegen om uw nieuwsgierigheid alsnog bevredigd te zien... Zoals reeds enkelen hebben ontdekt, kun je ook rechtstreeks commentaar geven vanuit de blog, maar wil dan aub zo vriendelijk zijn uw naam erbij te zetten...Anoniem is toch maar anoniem hé...
Tot morgen?

1 opmerking:

Anoniem zei

toontje,
heb ik het verkeerd voor ?
kwam jij eens langs om pompoenen?
of smijt ik die in mijnen oto als ik richting'aanorde"'uit moet?

of moet je d'er geen meer?
(de courgettes zijn ver op,ze worden vooi als ze een paar dagen geplukt zijn. maar als ze niet blijven liggen voor in de soep gaat het nog best;
seintje verwacht ...
moet ik nu ook mijn naam vermelden??,

groeten, en draag zorg van anny

vaken