dinsdag, oktober 31, 2006

Tanteke

Voila, zodra deze blog er staat moet ik weer eens naar tanteke...Benieuwd wat ik zal vinden. Maar ja, zeker in deze periode is het wel een beetje normaal dat ik er wat meer naar toe moet...'t Mens kan niet uit de voeten en zit daar helemaal alleen, zoals ze bij ieder bezoek wel 10 keer zegt: tussen 4 muren... Boven 4 muren, beneden 4 muren... en ook: Ze beloven van te kommen, maar de oortjes hangen aan mijn vinger en de kommen liggen op de grond...
't Mens beseft maar niet dat ze op die manier de "kommers" tot de "gaanders" maakt, iemand zit graag te luisteren naar voortdurend klagen, en zeker niet als je zelf over die kam getrokken wordt. Best dat er nog een paar zijn die nu en dan toch blijven gaan.
Ze houdt zich niet in om je uit te kafferen (soms zonder echte reden (?)) en vertelt dan dat ze niet weet waarom die of die niet meer komt... Je moet echt doen zoals de eenden, 't water van je rug laten lopen.

't weer is al weer veel minder hé, 't is precies of eindelijk die rare warmte wat voorbij is. Herinner je no dat vorig jaar otober ook zo warm was (toch voor 't grootste stuk)...Je kunt niet anders of geloven dat het klimaat inderdaad aan het veranderen is. Hoe zal dat allemaal aflopen? zal de zeespiegel inderdaad drastisch beginnen stijgen? Ik hoorde op de nederlandse zender dat de zeespiegel al meer dan 10 cm gestegen is, en dat terzelfdertijd door de bodemuitdroging, het land bijna 15 cm gedaald is...'t Doet je toch eens nadenken hé...De ouderen herinneren zich nog februari 1953, de grote overstroming...wat zou dat u worden ???
Ik weet nog dat het water toen tot in 't bosje stond, enkele honderden meters van ons huis.Wellicht zou dat nu dus véél verder komen. En ik zie vooralsnog geen bijkomende werken gebeuren aan onze dijken...

Heb je ook gezien hoe steeds meer tornado's komen over onze gebieden? Voorlopig zijn het nog kleintjes, maar er komen er steeds meer en meer ...
Vroeger lachte ik dat ik hier op mijn berg kamers zou verhuren...maar ergens krijg ik angst dat dit inderdaad een eetje naar zwarte humor begint te neigen.

Ben je het winteruur al wat gewoon? Ikke niet, maar dat komt omdat het schoolverlof is, en de tweeling hier alle dagen voor dag en dauw afgeleverd wordt. Ik sta dus nog altijd hetzelde uur op, maar dat is nu in feite een uur vroeger hé...dus ik leef nog altijd op zomer uur...

Allee, iga naar Zingem, eens luisteren naar de nood...
tot de volgde ?

Geen opmerkingen: