zondag, november 18, 2007

Tao Pei (Chérie)

We hebben heerlijk gesmoefeld van de chinese kookkunst. De sfeer was ook goed, en de kleinkinderen waren redelijk braaf en hebben veel gegeten. (De tweeling at wel frietjes met kip...)

Bij het einde van de maaltijd kregen de kindjes een cadeautje, een mooi hartje met een roosje. Wij kregen als feestvarkens een zeer mooi porseleinen chinees theeservies en een mooi wandtapijtje. Het theeservies is versierd met de chinese draken, brengers van het geluk ! Toen wij het nog aan het bewonderen waren, kregen we ook nog een doosje chinese thee...

Els en Veerle waren heel blij met hun italiaanse kookboek "De zilveren Lepel", en we zijn nu al gevraagd voor kerstmis bij Bart, en het zal Italiaans eten zijn... Frederik en Bart waren ook heel blij met hun grote kist met materiaal, 101 stuks aan tangen, sleutels schroevendraaiers en zo meer.

Na het eten hebben we nog wat gezellig bij ons thuis gezeten en wat nagekaart. Een mooie en gelukkig kalme dag. Ik zag er wat tegen op, tegenwoordig moet ik mij voor al die dingen een beetje in gang lopen...Ik heb het je al verteld voor de uitstappen van onze gepensioneerdenbond, ik heb dat een beetje met alles... Het is een wet uit de fysica, een voorwerp in rust wil in rust blijven...

Bij de chinees kriijg je ook een klantenkaart, en daar Bart daar regelmatig gaat, hebben we alles op zijn kaart laten zetten, hij heeft op slag bijna twee kaarten vol...dus zullen ze met tweeën gratis kunnen gaan eten.

Vandaag zijn we naar de rommelmarkt geweest in Waregem. het was niet fameus, maar voor mij was het groot genoeg, de drukke dagen zitten in mijn rug... Wel vond ik er een leuk boek (in 't Frans- je ziet dat ik nog steeds belg ben hé) over de tandarts. Een heerlijk boek met veel oude foto's, maar vooral veel prachtige oude affiches over tand-producten, en een massa cartoons over de tandarts.

Dus, weer een bron van inspiratie om te tekenen en te branden op hout.

Voila, vandaag een heel kortje, mama is bezig met de afwas, op de tv zijn ze politiek aan 't zeveren, en ik ben moeoeoeoeoeoeoeo................................;;;
tot de volgende ?

Geen opmerkingen: