woensdag, november 07, 2007

Oef...

Gisterenavond had iemand gebeld terwijl ik aan de telefoon hing met Suzanne...Dus was hij door de moderne techniek onmiddellijk doorverwezen naar voice-mail...
Ik had gedaan met mijn gesprek met zus, en daar rinkelde de foon alweer...Ik hoorde wat gebroebel en in 't westvlaams, maar zo kort dat ik de stem niet herkende...Dus koos ik voor de dure optie en liet Belgacom (de al zeer rijke) het nummer zelf opbellen...Ik kreeg Bart aan de lijn, vanuit het hospitaal : Mama mag donderdag (morgen !!!!!!) naar huis !
Oef !

Alles schijnt nu vastgesteld, en het lijkt allemaal niet erg te zijn, maar er zijn een hoop factoren die samenspelen...Ze moet wat op dieet, moet vermageren enz...enz...alles samen niets ergs, maar als het allemaal samenkwam op hetzelfde ogenblik was het boempatat en ze lag er...

Ze krijgt ook een deel nieuwe medicamenten, en enkele van haar oude worden afgeschaft.

Hopelijk zijn we nu van de ellende van af... Wellicht zullen we wel nog enkele keren naar de dokter moeten om alles op te volgen, maar allee, we zijn toch al een beetje geruster.

Hier is het nu ook miserie, Veerle zit nu met de griep, dus moet ik mijn plan alleen trekken, maar voor een paar dagen gaat dat wel lukken, 't zullen boterhammen zijn, maar daar ga ik niet dood aan, ik ben een brood-fanaat, dus geen probleem. Ze zijn bij Veerle geweest voor de centrale verwarming, ze zullen een nieuwe ketel plaatsen op aardgas...Er is één klein probleempje, er ligt nog geen gas hier. Ondertussen moet ze zich maar verwarmen met een kapotte ketel, zonder pomp. Leuk ! Ze willen geen pomp meer plaatsen omdat de ketel toch stuk is, er komt dus alleen wat verwarming door de buizen omhooggekropen door dat warm water lichter is, en dus stijgt. Zouden ze tussen komen in het hogere verbruik van mazout ????

Je ziet, het stopt maar niet hé...

Frederik is vandaag gaan werken, het is droog en niet echt koud. Hopelijk krijgt hij ook niet de griep. Eerst hebben de kinderen er mee gezeten, nu Veerle, en ik zit hier ook al te hoesten. Ik neem voor alle zekerheid nu al oscillococcinum, om de griep te vermijden. Mama die daar een week in de warme kamers van de kliniek heeft gelegen zal wellicht daardoor ook wat minder weerstand hebben...Ik moet zien dat ze ook niet ziek wordt !

Straks rij ik even tot de apotheek om iets tegen de valling en de hoest.

Ik probeer al heel de morgen Suzanne op te bellen, maar ik krijg altijd: "please call later" te horen...Wellicht is er ergens iets aan de lijn... Is dat ook niet van Belgacom ? tju toch ! Als Eddy dat leest zal hij grommelen...

De visboer is juist langsgekomen, ik heb een stukje heilbot gekocht om te eten van middag en/of vanavond. Ik praat altijd westvlaams tegen de visboer, alhoewel hij een oostvlaming is, maar hij begrijpt door zijne job perfect het Oostends, en probeert dan mee te klappen... Ik zit dan altijd met binnenpretjes, maar laat het niet zien, anders zal hij het wellicht niet meer doen en ben ik mijn pret kwijt.

Voila, dat zal het zijn voor vandaag...tot de volgende ?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Antoon
Die please cal later is niet van belgacom ik denk dat uw zus belt via tele 2 ofzo en ja wil je geen problemen kom dan bij belgacom hé
hihi

Anoniem zei

toon
werkt die stoof niet?
luc