maandag, februari 18, 2013

terug van weg geweest

Coat of arms of Leers (Nord, France) drawn by ...
Coat of arms of Leers (Nord, France) drawn by User:Manassas for Blazon Project of French-speaking Wikipedia, with Inkscape. Source: http://www.gaso.fr/ - Blazon: unspecified (Photo credit: Wikipedia)
Voilà, gisteren voor één keer geen blog...
Een echt excuus heb ik niet... We zouden naar de rommelmarkt gaan, maar het was heel erg mistig. Dus besloten we pas te gaan als het wat beter was. Dus begon ik niet te bloggen, want ik wist niet wanneer... En dan wordt het middag en wordt het helder, en zetten we pas na de middag aan naar de rommelmarkt.  En op de weg naar de rommelmarkt zagen we een dierenwinkel... Dus hebben we die ook eens bezocht... (ik bracht enkele corydoras mee). De rommelmarkt was niet erg groot, maar raad eens wat ik vond ?
Een boek van Toon Kortooms !
Van toeval gesproken, ik schreef zonet over die schrijver, en daar is hij al terug !

En vandaag, vandaag ben ik ook niet aan het bloggen op het normale uur ? Dat komt omdat we naar Auchan te Leers zijn gereden, boodschappen doen. Onze aperitief zonder alcohol was op... Nu hebben we er weer een hele voorraad mee. Zijn we weer gerust voor een tijdje. Ik bracht ook schartong mee, levende vers en zeer goedkoop... Kunnen we weer eens lekkere vis eten. Iedere keer weer verbaas ik me over het enorme verschil in prijs tussen tong en schartong ! Bijna drie keer zo duur ! En de smaak van schartong is echt lekker, en zeer sterk gelijkend op tong. Nu, voor mij is het goed, zo raak ik goedkoop aan lekkere vis.

Iedere keer heb ik wat moeilijkheden aan de visstand... Eén de vissennaam in het Frans is niet meteen een stukje parate kennis, maar daar ik die zie liggen, weet ik meestal wel wat er daar ligt, en moet ik maar het etiket erboven lezen... Maar dan vragen ze of ze de vis moeten kuisen, het vel uitdoen, de kantgraten afknippen en een heleboel dingen meer die je aan een vis kunt en moet doen om het makkelijk te bakken, maar allemaal technische termen die ik nooit leerde in de school... Maar het lukt ons toch alles te hebben zoals we het willen, ik verontschuldig me eerst omdat ik deze woorden niet ken, en dan leggen ze het uit met gebaren of met woorden, en we komen er wel...

De vis is daar goedkoper dan bij ons, en heel vers. Bijna altijd kopen we er dan ook wat vis, ondanks een niet enthousiaste Anny, want zij bereidt en eet alleen vis om mij te plezieren...

Ondertussen, tijdens de schrijverij, heb ik getelefoneerd naar mijn zus... Die was ongerust omdat ze geen blog zag gisteren, en vandaag ook al zo laaaaaaaattttttttttttttt .... Nee, zus, nee, ik ben niet ziek, niet dood en er hapert hier niets...

Het zou me niet verwonderen dat ik nog een vraag daar over vind in mijn mailtjes...
De vaste lezers zijn ongerust als ik er eens niet ben... Schoon hé, dat ze zo bekommerd zijn !! Maar nee, er is dus niets mis, alleen een pauze in den noesten arbeid van het blog plegen...

Is het bij jullie ook zo'n prachtig zonnig weer ? Heerlijk he ?
Dat beetje zon voelt heel anders dan die eeuwige grijze luchten... Zon brengt leven !
Ik moet eens kijken naar mijn visgerief... Straks is het weer seizoen, en sta ik niet klaar om de vis te verschalken...

Tot de volgende ?

Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: