zaterdag, september 24, 2011

titelloos

Asimov's 2011 04-05Image by sdobie via FlickrAan een blog zonder inhoud kun je moeilijk een naam geven... Vandaar de titelloze titel. (Vind ik eigenlijk wel leuk).
Maar ik heb vandaag echt geen inspiratie.
Ik zou natuurlijk kunnen spreken over de satelliet die ergens moet zijn gevallen, maar ik hoorde er nog niks van. Of het is ergens in the middle of Nowhere gevallen, of het is net op het nieuwscentrum gevallen, zodat die ons niets meer kan berichten. Of het is gewoonweg niet gevallen. Het is volledig opgebrand in de dampkring en heeft hoogstens een lichte stijging van de al zo grote vervuiling veroorzaakt. Maar wat moet je daar voor zinnigs over vertellen ?
Ik zou ook over de doodstraf kunnen spreken, nu ze weer een doodstraf hebben uitgevoerd op een man van wie de schuld niet 100 % bewezen was... Maar ze luisteren toch niet. Heel de wereld heeft betoogd, heeft handtekeningen verzameld en gezet, maar luisteren ? Ho maar... Terwijl we ondertussen al allemaal weten dat de doodstraf niet echt meer afschrikt dan celstraf, en dat je het risico loopt op vergissingen die niet meer recht te zetten zijn. Iemand die je verkeerdelijk 5 jaar achter de tralies hebt gehouden kun je nog financieel compenseren (Ik heb daar ook vragen bij !!!), maar dood is dood, dat is niet meer te repareren.
Ik zou ook kunnen schrijven over het feit dat wetenschappers nu ernstig (jaja!) rekening houden met het mogelijk bestaan van parallelle werelden. Dat zou dus willen zeggen dat ik in een andere parallelle wereld nog eens voorkom, en misschien zelfs enkele keren, dat ik op een van die werelden misschien wel politicus ban (bèèèkes)... of primadonna in de Opera van Milaan... Misschien is daar ergens een wereld waar de Asmogendheden de oorlog wel hebben gewonnen en het Nazisme nog steeds bestaat. Of ...
Of...
Hé, maar ik las dat ergens al eens in een science-fiction verhaal ! Om het eens anders te zeggen: je kunt het dus echt niet zo gek bedenken of het bestaat ...
En dan kom ik automatisch terug op mijn blog van gisteren, en durf er niet aan te denken wat voor werelden ik al allemaal heb bijeengefantaseerd...
Oh ja,we kunnen niet van de ene wereld naar de andere...
Maar het Graviton zou dat wel kunnen. Wat het graviton dan wel is ? Dat is een deeltje waarvan het bestaan ook nog niet is bewezen, maar op basis van de berekeningen denkt men dat het wel MOET bestaan. Het is volkomen gewichtloos, maar bevat wel wat energie.
Snap jij het ? Ik ook niet, maar de geleerde bollen beweren dat het er dus wel zou moeten zijn, anders kloppen hun berekeningen niet... en dat kan natuurlijk niet... (hum)

Ach, ik kan nog wel honderd dingen bijeenrapen om over te broebelen... Maar geen een lijkt me echt een ding voor mij. Het zijn verhalen die in het echt al zo onwaarschijnlijk zijn, dat je op den duur zoudt gaan denken dat ik echt niet onder water moet gaan zitten om te broebelen...

Nee, geef mij maar iets zoals de Belgische staat, daar kun je pas dingen over vertellen die geen kat kan of wil geloven, en die toch waar zijn. Daar kan het Graviton niet tegen op. Want België bestaat aantoonbaar... Hoeven we geen berekeningen voor te maken. In tegendeel, want de manier waarop de Belgische staat rekent... dat is pas science fiction...

ach, ik ga stoppen. Het is zaterdag, het is mooi weer (jaja !!!), wat zou je hier willen zitten lezen aan dit blogje ???

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

3 opmerkingen:

Tiens zei

Toontje lief,

Je maakt mijn dag extra zonnig: je hebt me heerlijk doen lachen en grijnzen!

Dank je!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

een beetje zoet, een beetje zuur zei

Daar ben ik blij om, beste Tiens. Humor is de beste pijnstiller, zowel van lijfelijk als geestelijk leed...
Dikke kus van ons beiden !

Henk zei

De dag dat jij niks hebt te vertellen zal niet snel aanbreken, Toon.

Gr. voor jou en Anny,

Henk