zaterdag, april 24, 2010

Weekend in de zon

Joe Turner (LOC)Image by The Library of Congress via Flickr

Vanmorgen naar Leupegem geweest, naar de rommelmarkt. Het is de eerste keer dat ik die rommelmarkt helemaal heb kunnen doen. Het is geen weekend, maar een lang-end !
Het is heerlijk weer, en na een tijdje heb ik mijn jasje in bewaring gegeven bij Anny, in haar grote kabas... Heerlijk genieten van de zon.
We zagen heel wat bekenden, en een van de marktkramers vertelde me dat hij thuis iets liggen had voor mij: "Een pakket van 7 cd's plus een boek, de volledige werken van Sonneveldt" Volgende week zal hij ze mee brengen voor mij (Als hij het niet vergeet, want soms moet ik wel eventjes geduld hebben met hem...)
Ik heb nu al het volledig werk van Toon Hermans, en nu ook nog eens Sonneveldt...'t Kan niet meer op! Nikkelen Nelis, Margootje... heerlijk gewoon... Voor van die oude lui zoals wij zijn.

Pijn ? Ja, maar het gaat. Anders zou ik de markt niet tot het einde hebben gedaan. Misschien komt dat door de nieuwe bijkomende oefeningen die ik nu iedere morgen heb bijgevoegd, met de bedoeling eens intensief buik- en rugspieren te trainen... (Maar dan héél voorzichtig) Iedere morgen lig ik nu op mijn turnmat (van de rommelmarkt) mezelf recht te trekken van uit ruglig, en na dit enkele malen te hebben gedaan, draai ik mij om (tegen het aanbakken) en lig ik wat te pompen. Daarna ga ik hijgend mijn sokken aantrekken, en de rest van mijn kleren... Tegen dat ik klaar ben, en beneden ben, is mijn ademhaling terug op niveau. De eerste keren dat ik die oefeningen deed, deed alles me nadien pijn. Nu niet meer. Ik ben het aantal keren al heel voorzichtig aan het optrekken... Nog een beetje en ik ben weer de jeune premier van damals...

Al bij al ben ik nu dagelijks zowat twintig minuten aan het turnen, maar wel in twee keer. Ik doe eerst mijn oefeningen die ik nu al meer dan een jaar doe, en dan ga ik mijn tanden poetsen en me wassen, en daarna het zware werk...

Ik ga moeten stoppen, de soep staat uitgeschept... 't Is weekend, en na de rommelmarkt is er niet zoveel tijd voor jullie als anders hé...

tot de volgende ? (fotootje van mij na mijn oefeningen...)

Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: