donderdag, april 15, 2010

Bad Pritt

Brad & AngelinaImage by xrrr via Flickr

De Huisband van Angelina ziet er niet meer mooi uit, niet sexy genoeg naar haar idee...Dus wordt het mannebeestje verzocht om plastieken chirurgie te ondergaan, zodat madame zonder te veranderen van vent, er toch een nieuw exemplaar tussen haar lakens vindt...
Ik zou, mocht ik hem zijn, dit doen met opgekleefde onderdeeltjes, kun je, iedere maand, desnoods ieder uur, een ander spelen. Ik heb hier nog wat Pritt (lijm) staan, en mits een kleine naamsverandering, weet ik zeker dat het lijmmerk in casu, jou, beste Brad, wil sponsoren en je ontelbaar veel tubekes col wil leveren... En dat alles om het vrouwtje te behagen... Oh ja, wil haar eens vertellen dat Amy Winehouse gehospitaliseerd is, ze had verdomd veel pijn aan haar implantaatjes...Beter af dus met een potteke lijm, newoar...

Als ik al die zever lees over die plastische chirurgie, dan denk ik wel eens: "Zouden die members niet beter af zijn met een stel gezonde hersenen ?"

Want er is geen gemak aan al die ingeplante onderdelen! Dolly Parton werd gevraagd om mee te doen aan dat TV programma van vedetten op de dansvloer... Ze heeft moeten weigeren, ze kan haar evenwicht niet houden met die enorme joekels van borsten...

Gek zijn is gezond ? Blijkbaar dus toch niet altijd!
Er bestaat een oeroud mopje over Einstein en een filmdiva... De filmdiva wilde graag een kind van Einstein, stel je voor een kind met mijn uiterlijk en Uw verstand, mijn beste Einstein...Jaja zei Einstein, maar wat als het er eentje is met mijn uiterlijk en uw verstand, wat een misser zou dat niet zijn !
Is het niet erg dat de mens al niet meer tevreden is met zijn eigen uiterlijk? Ik heb het al gezegd, ik ken heel mooie mensen, die verdomd lelijk zijn door hun slechte karakter en onhebbelijkheid, en ik ken lelijke mensjes, die zo heerlijk mooi en fris zijn, omdat ze zo lief en vriendelijk zijn... en als ik mag kiezen, geef mij dan maar de laatste soort, daar zal ik veel meer geluk mee delen dan met die mooie slechteriken...
Want het geluk, dat zit hem niet in dat uiterlijk, het geluk, dat krijg je met het innerlijke. En soms, soms heb ik de indruk, dat wie bedeeld is met uiterlijk schoon, het veel moeilijker heeft om het innerlijke schoon op te bouwen. Een mens mag niet veralgemenen, maar toch... Wellicht denkt het mooie exemplaar dat hij er wel zal komen met zijn uiterlijk, terwijl de mindere mooie weet dat hij/zij iets extra moet doen? Een soort natuurlijke selectie ?

Misschien is dat de reden, waarom ik bij mensen, altijd eerst naar de ogen kijk...de spiegels van de ziel. Je kunt het eerst aan een oog zien of het een persoon is die veel lacht, of veel fronst, of het iemand is die zich regelmatig inspant of iemand die onverschillig rondloopt, alleen denkend op het niet doen ontstaan van een rimpeltje. Maar bovenal zie je aan zijn of haar blik of ze open zijn of met hun blik wegvluchten of uitdagen...

Och, ik zit hier geen pleidooi te houden voor de lelijkheid, maar ik wil gewoon duiden dat schoonheid veel meer van binnen zit, dan wel van buiten. Is er dan ook nog een mooi uiterlijk bij, dan is dat mooi meegenomen, maar alleen een mooi omhulsel??? Nee, niet voor mij...

Wie heb jij liefst als moeder? Zo'n schone diva? Of een moeder die alleen voor haar kinderen (dus voor jou) leeft??? Geen moeilijke keuze hé...

Och ja, ik kreeg een bemoedigend mailtje van onze Lieve, mijn jongste zus... Mijn meidoorn kan misschien toch nog bloeien dit jaar, want die dubbelbloemigen krijgen eerst de bladeren, en pas nadien de bloemtrosjes... Hoop doet leven...

Gisteren ging ik vissen met Ewoud, bij Pepee in Wannegem. Niet zo heel veel gevangen, onder ons beiden wellicht een stuk of veertig, maar allemaal kleine bliekjes... Ik ving ook een wind, en Ewoud ving de grootste vis van ons beiden: een karper van zo'n vijftien centimeter...Och ja, ik ving ook twee...stekelbaarsjes... en morgen ? Morgen gaan we weer vissen, nu met Luc!
Het is nu wel echt zomer, we gaan vissen !

tot de volgende ?


Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: