donderdag, april 22, 2010

Allee BHV, nog een klein duwtje !!!

Facing the StormImage by ToniVC via Flickr

I have a Dream...
Weet je dat de regering op vallen staat ?
En weet je dat er dan geen verkiezingen meer kunnen komen?
Toch niet wettelijk...
De politici zijn er eindelijk in geslaagd zichzelf de das om te doen in plaats van de "burger".

Straks worden wij het enige land zonder regering, zonder politiek, met alleen gewoon noest werkende mensjes.
I have a dream...

Maar wedden dat die oelewappers er straks weer wat op gaan vinden om hun zo gegeerde jobkes te redden? Dat we toch dat uitvaagsel van politici niet kwijt zullen zijn?
Ze achten zichzelf immers oh zo belangrijk en oh zo onmisbaar.
Willen we eens een eindje proberen zonder ??? (Dat durven ze zeker niet aan!)
(We zouden kunnen vaststellen dat het zelfs beter gaat zonder hen.)
(Wablief, het zou héél zeker beter gaan zonder hen!)

Onlangs las ik een gesprek van een journalist met een politieker... Daarin vertelde de bewuste politieker: "Er komen best aardige en verstandige voorstellen van uit de meerderheid, maar ja, dan moet je het politieke spel spelen en de rol van oppositie vervullen..."
Tot daar het citaat.
Ik leer daar uit, dat verstandig of niet geen belang heeft, het gaat om het spel.
Dat is exact wat ze daar doen.
Spelen.
Met de sjokkedijzen van de brave Jan met de pet.
En veel centjes rapen.
Als wij als kind speelden ging het om de knikkers, om onze eigen knikkers.
Zij spelen voor het grof geld, ONS geld.
Maar nu lijkt het er op dat ze bijna aan het eindspel gekomen zijn.
Ofwel gaan ze dus de regels veranderen, ofwel gaan ze vlug vlug toch tot een soortement half akkoord komen, wat weer ruimte laat om later weer over te bakkeleien en te tonen "hoe bezig ze wel zijn".
djudedju

Nochtans, mochten de politiekers verdwijnen, dan is ons land gered!
Geen miljarden meer aan onverdiende wedden!
Geen oeverloos gepalaver meer
Geen strontvervelende TV uitzendingen meer met slapende parlementariërs om naar te kijken.
Geen gekibbel en gekijf meer (en nadien samen champagne drinken op de kosten van die onnozelaars die nog in de politiek geloven)
Geld met hopen om al de putten in het wegdek te dichten
Geen verdeling meer maar "eendracht" (maakt macht)

Ach
I have a dream...
Straks word ik ook neergeschoten...
Zoals in het liedje... "Le poète a dis la vérité, il doit être executé..."

Bij Luc (vis) groeit nu in zijn serre een Waalse tomatenplant.
Wallonië, dat andere land.
Waar we zo nodig ruzie moeten mee maken?
Ik val nog liever dood, ik heb er vrienden. En bij die politiekers heb ik er (gelukkig) geen.
(Ik denk niet dat het überhaupt mogelijk is om echt Vriend te zijn met een politieker. Vriendschap vereist een onbegrensd vertrouwen in elkaar... en dat is nu net wat ik in politiekers niet terugvind, zelfs niet onder een electronenmicroscoop! Ik kan mis zijn, maar ik heb het vermoeden dat een echte politieker zelfs zichzelf niet betrouwt. Ik zou het tenminste niet doen mocht ik die job beoefenen...

Als straks de regering op zijn gat zit, dan zullen wij pas eens weten hoe betrouwbaar ze zijn, hoe goed ze het met ons voor hebben, hoe ze over ons waken ons goed en have beschermen... De folders zullen weer uitpuilen van de lof...Eigen lof stinkt is op dat moment een spreekwoord dat hen niet meer past. Dan krijgen we weer Franstalige publiciteit voor de Vlaamse lijsten in Ronse, en dan nog wel van de partij die zegt nu de regering op te blazen om Vlaanderen te "redden"... VLD Vlaamse Lijst Decroo? In 't Frans ? (Want het was Alexandertje die een Franstalige folder uitdeelde in Renaix-Ronse
djudedju

Ik had pertang gezworen me niet meer kwaad te maken op die oelewappers, maar dan moesten ze maar niet zo stom doen ! Nah !

tot de volgende ?


Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: