zaterdag, april 11, 2009

buiten !!! Heerlijk lenteweer !!!

The Easter Egg HuntImage by Vicki & Chuck Rogers via Flickr

We hebben de eerste buiten - rommelmarkt van het jaar achter de rug, te Landegem. Een klein maar mooi rommelmarktje, en met heerlijk zonnig weer, wat wil een mens meer ?
Niet dat we veel gevonden hebben, maar dat hoeft ook niet, het is de uitstap die telt.
Bovendien heb ik op paaszaterdag gezondigd... ik heb geen betrouwen, geen geloof gehecht aan mijne gps ! Ik had mijn gps aangezet om naar de rommelmarkt te rijden, en toen ik op de baan was, dacht ik dat dat klereding mij langs de autosnelweg naar Nevele wou brengen ! Ik naar Deinze, na enkele kilometer wou de gps mij weer naar Nazareth doen gaan, ikke naar Deinze...
Op de terugweg stelde ik vast dat de gps mij via Nazareth heel kort naar huis bracht...
Hoe moet je je excuseren tegenover en GPS ???

Op die terugweg zijn we door St Martens Latem gereden, er stond een huisje te koop, zo'n klein lief ding van een slordig paar miljoen eurootjes... Ik weet niet of het daar gemeerde bootje in de prijs inbegrepen zat...

Hé, ik hou het al een hele tijd uit om me niet te laten verleiden door leesboeken! Hetenige van boeken die ik nu nog meebreng zijn wetenswaardigheden en hobbyboeken, de laatste in functie van mijn job als hobby-leraar... Er lagen nochtans heel wat boeken, onder meer was er een uitverkoop van de oude boeken van de bibliotheek van Landegem... maar ik heb niets mee. Ik heb wel wat last van ontwenningsverschijnselen...

Maar ik mag geen boeken meer kopen, ik heb gewoon geen plaats meer om ze te zetten of te leggen. Sjonge, dat zal wat zijn als ik ooit kom te sterven ! Ze zullen hier nogal wat opkuiswerk hebben met al mijne boel!

Een tocht naar de rommelmarkt is voor ons meer dan de markt! Bijna iedere keer profiteren we van de gelegenheid om onder de baan ergens te stoppen aan een bakkerij, een beenhouwerij, en dan genieten we van de telkens iets andere smaak van het brood, van de vleesbereidingen. Vroeger stopten we op het parcours ook ergens aan een caféetje, om eens het bier van de streek te drinken, maar sinds Anny dat niet meer mag, drinken we een cola light of zoiets...

Maandag is Anny jarig, is ze weer enkele maanden even oud als ik ben, mag ze ook eens mee spreken met de grote mensen... (Ze gromt als ik dat zeg... da's ook een vorm van communicatie)

Deze namiddag gaan we dan ook nog eventjes naar Tante...op onze wekelijkse uitstap (nu ja)...
Je kunt niet geloven hoe de zon een invloed heeft op het humeur van de mensen! Op de markt zag je niets dan lachende gezichten, en iedereen was ook bereid tot lachen ! Er stond een man met een heel pak soorten bierglazen, ik vroeg of hij gestopt was van drinken... De man en iedereen er rond aan het lachen. Zo blits was die mop nu ook niet, maar de zon doet de mensen al lachen zonder witz...

heerlijk weer... sorry, maar ik ga hier niet zo heel lang aan die peecee zitten klungelen, ik ga naar buiten, naar de zon !

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: