vrijdag, maart 27, 2009

Moorden met taarten

Ronse: museum and Saint Hermes churchImage via Wikipedia

Geef toe, je ziet zelden een taart als wapen...
Nochtans ... Een lesbisch koppel vermoordde in Frasnes met een taart en een plastic zak mensen. Ze hadden een taart volgestopt met verdovende middelen, en gaven dat aan het paar te eten. Toen dat niet genoeg bleek, maakten ze het werk af met een zak van de Delhaize. In Ronse hadden ze het ook gedaan, maar daar hebben ze de man niet verstikt, en een buur die om 21 uur nog de deur wagenwijd zag openstaan, ging kijken en vond de oude man. Deze was ondanks hospitalisatie nog drie dagen van de wereld. Straffe taarten...

Uiteraard hadden ze eerst een beetje het vertrouwen gewonnen van die mensen, en gingen dan eens op bezoek, met een taartje...

Taarten zijn dus héél slecht voor de gezondheid. Anny knikt. Voor haar is er geen gevaar, zij mag geen taartjes meer eten, wegens suikerziekte!

Sinds kort lees ik de Knack, in uitgesteld relais... Jacques bezorgt mij nu de Knack die hij uitgelezen heeft, en dan lees ik ze. Ik lees in dat boekje slechts enkele artikelen, want bij een helboel van de andere artikelen zit ik mij kwaad te maken met wat ze daar vertellen. Dan lees ik niet verder, want meestal gaat het dan over politiekers, en dat is, zoals u wellicht al heeft gemerkt, niet bepaald een mensensoort die me bevalt. De homo politicus is voor mij een verderfelijk soort afwijking van het menselijke ras. Tot op heden is het nog niet erkend als psychische afwijking, maar ongetwijfeld komt die dag nog. Ik merk dat stilaan de meerderheid van de mensen mijn mening begint te delen, en dat er steeds meer zijn die de homo politicus en de politiek in het algemeen als onbetrouwbaar, dubieus en verderfelijk voor het land gaan beschouwen.
Er is dus nog hoop voor ons Absurdistan...

Iedereen is het er over eens dat het klaar en duidelijk is dat De Waele heeft gelogen, dat De Gucht heeft gelogen, dat Leterme en Reynders hebben gelogen, maar de homo politici verenigd in diverse onderzoekscommissies hebben ze onschuldig verklaard. Dat is het veiligste, want de volgende keer zitten die mannen misschien in een onderzoekscommissie die hun daden moet beoordelen. Je weet nooit wie je nog nodig hebt niewaar???

En het vertrouwen in de politiek stijgt bij de gewone inwoner van dit apelandje, met meters in één keer, recht de dieperik in ! Het leuke is, dat we nu heel dat circus regelmatig in "werking" (nu ja...) kunnen zien op TV. Althans de enkele actieven er van, want de meeste zetels zijn leeg, en je mag dan nog niet kijken naar al diegenen die op hun werk zitten te telefoneren, hun krant lezen en dergelijke. Je kunt er ook de eerbied die ze hebben voor elkaar aanschouwen ! Zodra er eentje aan het woord durft te komen (en ze vechten voor die kans als de TV er is !) beginnen er in de zaal enkelen met hem (haar) te onderbreken en uitdagend te roepen en de orde te verstoren. De sprekers laten zich niet van de wijs brengen en nemen dat geroep te baat om de hun toegemeten tijd in beeld ruimschoots te overschrijden, terwijl de kamervoorzitter heel de tijd door zit te vertellen dat zijn (haar) tijd verstreken is. Maar wie zou er luisteren naar een kamervoorzitter die er ook maar enen is die gespaard is door een bevriend onderzoekscomité ?

En dat moet dan het vertrouwen van de "burger" herstellen in de homo politicus!

sjongejongejonge... Arm vlaanderen, Arm België... Wat hebben wij u ooit misdaan dat wij met zulke kluivers opgeschept zitten?


Zo net scheen de zon nog, maar onder de indruk van mijn klaaglied is het alweer aan het zeveren...Toen ik vanmorgen in de badkamer stond, zag ik net de ene helft van de straat nat regenen, en de andere kant bleef netjes droog liggen. Dat is een heel normaal verschijnsel, die we echter niet zo vaak kunnen zien gebeuren. Leuk ! Veel leuker dan polletiek ! En geef toe, het gezever van de wolken is misschien natter, maar zeker niet zo dwaas als het politiek gezever...

Straks moet ik nog naar de melkerij, om mijn geliefde yoghurt te halen, een paar stukken kaas, en naar het gazettenwinkeltje om de Quest te gaan kopen.... Wedden dat het tegen dan weer volle bak regent ?

Momenteel ben ik bezig om in zeep de drie aapjes (Horen, Zien en Zwijgen) uit te snijden... Ik doe dat om op de hobby de mensen duidelijk te maken dat ze van zeep een echte hobby kunnen maken, zonder einde! In de les gaan we ons beperken tot een bloem, en ik ga hen op papier enkele modelletjes geven en de nodige uitleg om andere dingen te maken. Wellicht zal het voor enkelen een echte hobby worden, en zien we later nog mooie dingen. Het is niet de bedoeling er plots allemaal beeldhouwers van te maken, maar ik wil ze wel de weg er naartoe wijzen. Wie dan lust heeft, kan op een goedkope en leuke manier mooie dingen maken. En wie weet... Misschien kunnen we ooit overgaan tot het werken in echte zeepsteen, en echte sculpturen maken in een materiaal die beter tegen de tijd bestand is...

Een tweede stap in die richting wordt het werken met zoutdeeg. Daar gaan we op een andere manier leren dingen maken in de ruimte, namelijk door het boetseren. Dat is een andere techniek, die door velen wellicht iets makkelijker zal gevonden worden, maar eigenlijk gewoon anders is, en zowel voor- als nadelen heeft. Het voordeel is dat, als je teveel materie hebt weggenomen, je het er terug bij kunt doen. Maar dat is volgens mij ook net het nadeel... je hebt de neiging onbesuisder te werken, en minder zorgvuldig, en dat zie je meestal ook bij een "afgewerkt" product.

Och, ik heb nog ideeën voor maanden en maanden... Ik vind het echt leuk om doen.

gelukkig heb ik nog de politiek om mijn overmatige blijdschap wat te temperen, anders kreeg je hier alleen manische berichten in plaats van dat heerlijke soepje van gemengde gevoelens....

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: