woensdag, februari 07, 2007

Sneeuw, sneeuw, sneeuwwww !!!!!

Meters sneeuw ! Ik heb het naast elkaar gelegd...
Eindelijk nog eens een winters beeld, ook al is 't maar een ietsepietse, 't is er ! De graskanten liggen wit, en op de takken ligt er ook sneeuw... De baan en zelfs de naakte velden liggen nog altijd naakt, maar 't ziet er koud uit, opletten dus voor gladde wegen.
Nu is het vooal mistig... Ik weet dat er op het veld voor mijn deur geen sneeuw ligt, want dat heb ik vannacht gezien, toen ik weer eens het bed verlaten had om een andere houding aan te nemen, maar nu kan ik dat niet meer zien...nu is 't allemaal wit, een ondoodringbare muur van mist omringt ons huisje, we zitten ingepakt in de ouatte (ja, de watte).

Door de vogelgriep in the United Kingdom, wijst het voedselagentschap er ons nog eens op dat we niet mogen voederen waar de wilde vogels ook komen... Nu weet ik het niet meer... De enige manier die mij dan rest is mijn kiekens drie maaltijden per dag voor te schotelen, en telkens hun bordje en bestek weg te nemen tussendoor en dat na eerst alle vogels uit mijn kiekenskot gejaagd te hebben, dan mijn kiekens binnengejaagd te hebben en dan het gat waar de kiekens binnen en buiten kunnen gaan af te dekken, en na de maaltijden telkens weer open te zetten... Ik heb al eens geprobeerd met een kaartje "Verboden voor vogels" maar er zitten in de winter blijkbaar veel vogels die geen vlaams verstaan....

Welke vernuftelingen zitten daar in dat voedselagentschap dat ze niet weten dat vogels heel graag in en uit het kippenhok vliegen om een graantje mee te pikken ? Nu, je moet het hen niet zeggen, anders moeten we weer onze kippen opsluiten...Vorig jaar was dat het geval, en zaten naast de kippen een twintigtal mussen, heggemussen en zelfs een roodborstje tot hun grote vreugde mee opgesloten bij de gedekte tafel...

Er zullen wellicht iets minder vogels in contact komen met de kippen als ze binnen gevoederd worden, maar wat dan met het probleem van het huisvuil ???? Sommige steden hebben zels gratis kippen ter beschikking van de bevolking gesteld omdat die beestjes het grootste gedeelte van de etensrestjes met plezier verorberen... Je kunt dat echter niet doen met kippen die binnen zitten, anders mag je iedere dag het hok volledig kuisen, zodat er geen en blijft liggen (ratten en ziektes)...dus heb je in plaats van een oplossing voor het huisvuil, een grotere afvalberg.... Moeilijk leven in een maatschappij die alles wil regelen zonder de werkelijke situaties te kennen hé ???

Ja maar, zeggen de vernuftelingen van het voedselagentschap... je kunt ook de kippenuitloop afschermen met een net of met draad... Hier iets verder was er zo'n hok...die man heeft heel de schutperiode zijn uitloop afgezocht langswaar al die mussen in en uit zijn "renne" kwamen...Hij heeft het nooit gevonden... Eén tip, als je afspant met een net, dan is één stuk draadje al meer dan groot genoeg ...

Gisteren heb ik gestoeft dat het redelijk ging met de ratten, vandaag waren alletwee mijn bakken met vergift volledig leeggegeten...

't zal door die sneeuw zijn zeker ?

allee, tot de volgende ?

Geen opmerkingen: