zaterdag, februari 17, 2007

slapers...

Vannacht hebben de tweeling hier geslapen, Veerle moest om 8.15 naar het hospitaal voor een onderzoek van haar rug. Om 9 uur was ze hier al terug. Woensdag moet ze terug om foto's en verder onderzoek.. Vandaag kreeg ze een inspuiting op de pijnlijke plaats zelf...Haar zenuwen van haar been zijn nog niet aangetast, dus dat is alvast goed nieuws. Hopelijk heeft ze ondertussen al wat minder pijn.
Gisteren was het hier kotje-vol ! Luc (vissen) kwam met Willy en hun respectieve echtgenotes eens op bezoek, met hun bestelling voor het maken van onderlijntjes om te vissen. Ik moet veertig onderlijntjes maken voor bliek en een tiental voor karper... Ik zal een paar uurtjes zoet zijn. We hebben gezellig zitten babbelen onder het nutten van een paar flessen wijn. Ondertussen kwam Veerle hier de kinderen afzetten, en bleef ook nog een halfuurtje mee babbelen. Ze was juist weg toen Bart binnen kwam...ondertussen zijn Luc en Willy dan weer vertrokken, zodat we nog een beetje konden babbelen met Bart en de tweeling die Bart helemaal in beslag namen...

Luc heeft een van mijn hanen meegenomen... Ik heb er nog 4 over, mocht je kandidaten kennen, het is gratis...en het zijn echt mooie dieren !

Luc zal de vis-permis halen, en dan kunnen wij weer gaan vissen, eindelijk!

Nu iets anders, heb je al eens de moeite gedaan om niet alleen de blog te lezen, maar ook de commentaren ? Als je dat doet, dan zul je vaststellen dat de ideeën die ik hier zomaar uit mijn mouw zit te schudden, niet zo dwaas zijn... ze word gebruikt ( misschien als voorbeeld hoe het niet moet, maar ze worden gebruikt !)
Ik laat dus iets na in deze wereld... Precies zoals in dat liedje waar een stroom nooit meer dezelfde is, door het verleggen van één steen... Wij denken daar te weinig aan, hoe weinig we ook doen, we veroorzaken een verandering die de wereld verandert ! Ik denk dikwijls aan die mensen die zich altijd minderwaardig voelen, ze zijn zich niet bewust van het feit dat zij ook de wereld rondom hen voortdurend beïnvloeden en veranderen...Wellicht zouden zij zich dan meteen niet zo min voelen...

We zitten nu terug in een periode droog weer, eindelijk, want het water staat op het land, de grond is verzadigd, of het water dringt niet meer door in de grond die door al die zware landbouwmachines is dicht gewalst...

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: