maandag, februari 05, 2007

Nog altijd mistig...

Reeds vannacht was het bollemist... Toen ik opstond om te plassen, rond 4 uur, was het al zo, en het is nog niets verbeterd... Misschien is het weer zo als nogl vaak hier voorkomt, dat Oudenaarde en de lagerliggende gebieden al uit de mist zijn, en wij hier op onze "berg" nog in de wolken zitten (letterlijk dan).

Om terug te komen op de blog van gisteren, men zou moeten bekomen dat om de kilometer er een gelegenheid is om afval (blikjes, flesjes, papieren wikkels en dergelijke) in te doen, maar dat zal er ooit komen...Gewoon door de ervaringen met die vuilnisbakjes op de plaatsen waar het wel bestaat... Zoals in het park te Oudenaarde. Als we zitten te vissen zien we dan regelmatig oudjes met een plasticzakje naar die bakjes trekken. Als ze dat regelmatig doen hebben ze geen of bijna geen huiselijk afval meer, en moeten ze niet betalen voor de ophaling... Gevolg: niet teveel van die bakjes zetten natuurlijk !

Nu ben ik overtuigd dat heel wat van het afval langs onze wegen niet afkomstig is van toeristen, maar van onze eigen inwoners. Waarom ik dat denk ? Als je 40 identieke flesjes in één hoop ziet liggen, dan s dat daar niet gegooid, maar gestort...en ik heb nog geen toeristen, nog te voet, nogper fiets,nog per autobus zien stoppen om in groep allemaal hetzelfde te drinken en alles dan netjes op een hoop te leggen in de gracht...Leggen, want de flesjes zijn niet stuk ...

Ik ben er zeker van dat het suikstorten nog zal toenemen zodra we de eerste rekeningen ontvangen hebben van het nieuw huisvuil-ophalingssysteem (oef)...Naar wat ik hoorde op AVS zal dat niet van de poes zijn !

Nu reeds rijdt er een klein vrachtwagentje rond van de stad om de grootste hopen vuilnis op te scheppen en mee te nemen. Die man vertelde mij dat ze dan ook kijken of er geen sporen in zit die leiden naar de sluikstorter... Een leuke tip: "Als je iemand een kl... wil aftrekken, dan stop je er een omslag bij met zjn adres op.." Dju, ik ben een slechte mens !

Vandaag komt bij tante voor de eerste maal een bejaardenhelpster...Hopelijk gaat alles goed. Want als dat lukt, dan zie ik niet hoe tante nog langer KAN thuisblijven...

Ik heb gisteren op de rommelmarkt een soort chirurgisch tangetje gevonden. Dat is een tangetje die vast gesloten blijft eens je het hebt dichtgeknepen, en je kunt dan alle bewegingen doen met dat tangetje, het blijft het vastgeknepen voorwerp vasthouden, tot je de veiligheid openmaakt. Nu zul je zeggen, wat kan jij daar mee doen ? Heel simpel, vissen...
Soms is een vis diep gehaakt, en kun je het haakje niet makkelijk uit de bek halen. Er bestaan onthakers, maar soms brengen die ook geen soelaas, en krijg je de haak er niet uit. Me de tangetje kun je in veel gevallen de hak toch nog veilig verwijderen, zonder dat de vis (te veel) gekwetst wordt. In de meeste gevallen blijft het letsel dan beperkt tot de wonde van de haakpunt, en heeft de vis er geen last van. (Soms vang je zo'n vis 5 minuten later nog eens...)

Je ziet, een goede visser doet alles om de vis goed en gezond weer in het water te krijgen, zo dat het bestand in evenwicht blijft, en iedereen kan blijven genieten van de vissport...

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: