donderdag, februari 22, 2007

Aspe

In twee nachten is er weer een aspe gepasseerd. Ik heb er nu al enkele gelezen, en ze worden wat voorspelbaar vind ik... Bovendien heb ik een hekel aan het seks-sausje dat hij te pas en te onpas over zijn boeken giet. Waar het in het verhaal te pas komt, stoort het mij niet, maar de voortdurend geobsedeerde inspecteur Van In begint me stillekes op de zenuween te werken...

Van mij mag het iets minder licht zijn... Kijk, al je een Mac Lean daar naast legt, dan zie je dat je de spanning tot enorme hoogten kunt opvoeren, zonder je peil naar beneden toe te nivelleren.
Maar ja, ik ben nu eenmaal een verslaafde lezer, en ik hen al zo veel gelezen dat ik wellicht de lat wat hoger leg dan de doorsnee-lezer. Bovendien zal een Aspe ongetwijfeld een deel mensen verleiden om ook eens te genieten van een boek, en wie weet worden dat dan ook echte boekenwurmen...

Als ik in twee nachten dat boek uit heb, wil dat dus niet zeggen dat ik er zo door begeesterd ben, maar dat ik weer niet veel geslapen heb... Je weet wel wat dat wil zeggen...

Vandaag ben ik dan nog maar eens bij tanteke geweest, heb ik geld voor haar afgehaald en al de gemaakte kosten betaald, en uiteraard ook tante bezocht. Ze gaat stillekes achteruit, ze blijft vermageren, klaagt van hoofdpijn en ze heeft nog steeds last van duizeligheid. Ze heeft wel geen water meer in haar voeten, waar zoiets het eerst kunt zien. Dus de behandeling werkt, maar de patiënt gaat achteruit...

Het weer is vandaag redelijk, vanmorgen heb ik zelfs eventjes de zon gezien. Maar de velden liggen er weer verzopen bij. Ik heb me op de weg naar Zingem weer geêrgerd, ik had weer het geluk die boer voor me te hebben. Een mens mag niet veralgemenen maar die schept er echt genoegen in de rijweg te blokkeren voor achterkomend verkeer. En als hij zijn hofgat eindelijk inrijdt, dan stopt hij in de bocht om eens goed te zien wie en hoeveel slachtoffers hij nu weer heeft gemaakt. Je moet niet denken dat je er niet voorbij zou kunnen, want er is geen enkel probleem voor het tegemoet rijdend verkeer, maar zodra hij een auto achter zich ziet komen, gaat hij ostentatief in het midden van de rijweg rijden... Ik zou hem kunnen wurgen !

Wat hebben die mensen daar aan ? hobby: eens lekker mensen pesten ????

Dat is iets wat ik nooit goed heb kunnen begrijpen, wat win je daar mee? En in het verkeer zie je dat steeds meer geeuren, tot het dan plots overgaat in echte agressie, met alle gevolgen van dien.
Iets wat mij ook echt stoort,zijn die bumperklevers, die je zo proberen op te jutten... Als het bij klaarlichte dag is, heb ik daar een leuk truukje tegen ! Als ze werkelijk heel dicht zitten, dan blijf je gewoon dezelfde snelheid rijden, en je steekt gewoon eens je lichten aan. Gegarandeerd dat zij op hun rem duwen, want in de minieme reactietijd die zij zichzelf hebben toegemeten, kunnen zij zich echt niet permitteren om te zien of dat nu gewone lichten of stoplichten zijn die plots oplichten... Gewoonlijk begrijpen ze de hint wel, en blijven iets verder van je af... en dat zonder dat je agressie hebt getoont...Probeer het maar eens !

Veerle had een "goed"rapport van de dokter, het is niet haar rug, het komt voort van de spieren. Dat is uiteraard beter dan een rugletsel, spieren kunnen over het algemeen gemakkelijk herstellen. Het doet pijn, maar de heling is meestal volledig. Goed nieuws dus !

Voila, ik ga er mee stoppen, tot de volgende ?

Geen opmerkingen: