zaterdag, november 11, 2006

Rommel ???

Vandaag op de rommelmarkt zag ik een mooi juweel liggen, zoals ik er al enkele kocht voor Anny, heel oud in filgrain... Ik bekeek het aandachtig tot ik de prijs zag... 650 euro...
Toevallig kwam ik op de rommelmarkt ook de dame tegen van wie ik al eerder zo'n juwelen kocht, en die nu ook zelf eens kwam markten... Toen ik het haar vertelde, viel haar mond wagenwijd open.."'t Is precies of ze van goud zijn!"... Ze had ze ook zien liggen, maar niet naar de prijs gevraagd... Net als ik vond ze het schandalig !
Ik kocht er wel enkele boeken, en... een wandelstok !
Ik heb er 50 % afgedongen, maar nu heb ik een mooie wandelstok met een tinnen knop. De ouderdom is zeker boven de 100 jaar... Ik heb er al verschillende van meer dan 100 jaar, maar dit zal wel een van de oudste zijn... De stijl van de tekening in de knop is duidelijk zeer oud. Als ik de prijs van de wandelstokken vergelijk met wat we soms zien in "Flog it" op BBC 2, dan heb ik weer een reuzekoop gedaan. Moest ik ooit die wandelstokken willen van de hand doen, dan doe ik dat ook via een verkoopzaal, maar daar zelf kopen ? No way !
Als je daar echter verkoopt, dan krijg je daar ook de echte fanatieke verzamelaars...Ik ontmoette er ooit een op een antiekbeurs...die man kocht er ooit een wandelstok voor meer dan 100.000 fr...en 't was geen gouden of zilveren of ivoren...Gewoon een model dat hij nog niet bezat... Hij sprak mij aan, omdat hij geïnteresseerd was in mijn wandelstok...

Ik heb gisteren geschreven aan het museum van Africa te Tervuren, met foto's er bij van het beeld in been dat ik ooit op de rommelmarkt kocht...Ik kan het niet plaatsen, en heb gevraagd of zij die soort beelden kenden en van waar ze afkomstig zijn. Hopelijk krijg ik antwoord, want het is echt iets dat mij interesseert, en die zichtbaar zeer oud is... Als ik antwoord krijg, dan hrt u wel van mij...

Ik kocht er ook een boek over voedingsleer... stokoud, voor mijn vriend Luc (courgetten) die nu bezig is met het volgen van een cursus daarover... Wellicht zullen die oude visie's in veel gevallen lijnrecht staan tegenover wat ze nu prediken... Kan leuk zijn.

Veerle en the kids waren mee, dat was al een hele tijd geleden, maar ja...ze is weer in een periode waarbij ze het alleen zijn niet aan kan, en dan zijn wij vangnet.

't Zal wel weer beteren.

Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: