vrijdag, juni 28, 2013

niet te doen !

Nederlands: Sint-Eligiuskerk (1855) uit Kruish...
Nederlands: Sint-Eligiuskerk (1855) uit Kruishoutem - Oost-Vlaanderen - Vlaanderen - België (Photo credit: Wikipedia)
Meer dan 200 soorten kruiden vind je in die kruidenkwekerij !
Waar doe je dat allemaal in ? En een heleboel uitleg over de nieuwe mode, kweek zelf je groenten en je kruiden (!) op je kleine balkonnetje... Het lijkt warempel er op dat je beter kruiden kunt kweken in een bloempot dan in de volle grond ! En heel wat van die kruiden zijn niet winterhard, dus in de winter kun je ze dan ook makkelijk binnen zetten. Ik zie het zo al voor me, een prachtig huis met stijlmeubelen en op de vensterbank een pot met citroengras, basilicum en andere wissewasjes...

Ach, ik word oud... En toch ook weer niet, want ik denk dat ik zo wat het meest van die dingen wist thuis te brengen... Ik heb er ook een boekje gekocht over kruiden, en de kwee er van, en natuurlijk het gebruik er van, en kreeg er twee plantjes bij. Anny nam Thym en Grove Bieslook mee, twee van de gewoonste kruiden van heel die massa soorten...

We kregen een leuke en informatieve uitleg, het bezoek is echt een aanrader ! En nadien gingen we met zijn allen naar de Zandvlooie, een gekend café niet zo ver van de Marolle van Kruishoutem. Daar hadden we voor heel de groep een boterham met hesp en een met kaas , een half ei en wat groenten. Lekker ! En geef toe, zo in groep smaakt het nog veel beter.

Allee, om het kort te houden, het was een toffe namiddag, en iedereen was content ! (Dat kun je echt niet vaak zeggen, gewoonlijk zijn er altijd wel enkelen die zagen (nogal dikwijls de zelfden)). Maar het was interessant en lekker. Och ja, bij het bezoek aan de kruidenkwekerij, werd het bezoek afgesloten met een lekkere kruidentaart (appeltaart met enkele kruiden verrijkt, buitengewoon lekker !!!) en een glas ijskoude thee op basis van citroenverbena. Ook al heel lekker !

Nu beginnen we dus al weer uit te kijken: Wat kunnen we volgend jaar doen ?
Och ja, Ziekenzorg Mater bestaat 30 jaar, in het najaar komt er een groot feest ! En wellicht ook een ontvangst op het Stadhuis te Oudenaarde, ja, in het mooie stadhuis, in de prachtige Volkszaal ! Een chic kader voor chic volk hé...

Maar mocht jij ook in een vereniging zitten, ik kan je een dergelijke namiddag aanraden ! Kruiden zijn in, en in De Zandvlooie is het lekker en niet duur !

We zijn pas na zevenen thuis gekomen... Deze morgen heb ik al de twee rolwagens terug gebracht, want met mijn camionette ben ik de aangewezen persoon om die dingen te vervoeren. Indien nodig kunnen er nog heel wat meer in mijn auto !

Gisterenavond heb ik mijn computer niet meer aangezet... en vanmorgen zag ik dat er 86 mailtjes op me te wachten staan, en op facebook zal er ook weer heel wat staan te wachten... Ergens is een computer toch wel een band ! Maar ja, in zo'n geval open ik alleen de dingen die me echt interesseren... en de rest als ik eens tijd heb, of gewoon niet.

Je ziet, we zijn altijd maar bezig hé...

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: