dinsdag, april 16, 2013

meniscus

Axial CT image of a patient with Kartagener sy...
Axial CT image of a patient with Kartagener syndrome showing chronic sinus disease. (Photo credit: Wikipedia)
Meniscus ? Ikke ? Ik heb nooit gevoetbald !
Nu ja...
Gisteren heb ik, wreed ziekjes, de dokter opgebeld... Ik had overal pijn, zat duidelijk met een aanval van sinusitis, en ik kon bijna niet gaan van de pijn in mijn knie...

Bloeddruk, polsslag, koorts gemeten (37.1 het spreken niet waard) en de dokter was het met mij eens dat het sinusitis was, de pijnplaats was duidelijk.
Dan broek omlaag om die knie te bekijken.
Beetje draaien en wringen aan mijn voet, beetje voelen aan mijn knie, nog eens maar nu tijdens het bewegen van die knie... Verdict: ik denk dat ge een meniscus hebt !
Dat kan niet, ik heb niets tegengekomen, mijn knie niet verzwikt, zelfs nooit gevoetbald...  Blijkt dat je ook meniscus kunt krijgen zo maar, sleet als het ware...

djudedju

Ik moet antibiotica slikken voor die sinussen, en als mijn knie blijft pijn doen, moet ik eens foto's laten nemen en onder de scanner... "Beetje kalm aan doen" Precies of je zou gaan wippen en springen met een knie die pijn doet ! Ik ga de trap treedje per treedje omhoog en omlaag... En van dat sparen van dat been, doet mijn rug ook weer meer pijn. Toch heb ik gisteren en vannacht geen bijkomende pijnstiller moeten slikken, het lijkt dus de goede kant op te gaan...

Sinds enkele weken drink ik niets meer van alcohol, blijkt gevaarlijk te zijn met bepaalde pillen die ik moet slikken... Ik dacht dus: "Nu ga ik eindelijk weer een beetje vermageren !"
Vergeet dat dus maar... Geen gram gaat er af !

En nu krijg ik ook nog sinusitis en meniscus... Een mens zou beginnen denken...
Gisterennacht heb ik geen oog dicht gedaan, pijn, loopneus, kniepijn... Maar vannacht heb ik geslapen, ik werd wel nu en dan wakker omdat mijn neus weer verstopt zat, en was dan vijf minuten aan de gang met snotteren en snuiten... Maar nadien viel ik (Oh wonder) iedere keer weer netjes in slaap...
Vanmorgen loopt mijn neus nog steeds, maar mijn sinussen doen merkbaar minder pijn, en zelf loop ik niet (knie)...

Weet je wat ik het vervelendste vind aan heel dat ziek-zijn-gedoe ?
Alles smaakt naar snot.
En blijkbaar loopt snot niet alleen weg langs de neus, maar is er ook een afvoerkanaal rechtstreeks de keel in. Je voelt dan als het ware hangen wat je ook proeft.  Sorry, ik weet dat het niet smakelijk klinkt, maar het is de waarheid.
Gisteren ben ik nog voor het beginnen van "Familie" naar mijn bed gegaan.
Ik heb maar een halve bladzijde gelezen in mijn boek, en dan licht uit en snaveltjes toe...

Vanmorgen hoor je dan op het nieuws over de bomaanslag te Boston, hoor je dat er in ons eigen landje een verhoogde terreurwaakzaamheid is, en de politici zijn bezig om het pensioen te "onderzoeken"... Niemand verwacht dat dit een verbetering zal mee brengen...
Ik heb de tijd nog meegemaakt dat wijlen Achilles Vanacker (Assiel sarbon) zijn kiezers lokte met een hoger pensioen... Waar is de tijd ...
Waar zijn die gouden jaren zestig plots op stuk gelopen?

En nog iets... Soms is het verrassend eens in oude wetenschappelijke boeken te duiken... Lees ik dat men in deze interglaciale tijd (de tijd tussen twee ijstijden), mag verwachten dat er ook nog een periode komt waarbij de wereld zal opwarmen, waarbij alle ijs aan de Polen, alle gletsjers zullen smelten en het waterniveau tot wel 80 meter zal stijgen...
Tiens, waar heb ik dat scenario nog gehoord ?

djudedju...

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: