vrijdag, maart 22, 2013

Pijn

English: The Bourgondic castle in Kortrijk
English: The Bourgondic castle in Kortrijk (Photo credit: Wikipedia)
Wat te verwachten was, is er ook gekomen... Pijn.
Gisteren veel te veel gedaan, en niet alleen mijn rug doet pijn, maar ook steeds meer mijn nek. Ik denk dat daar ook een of meer wervels of tussenwervelschijven naar de knoppen zijn.
Ik voel al een tijd pijn in mijn nek, maar het is dus ook gevoelig aan inspanningen.
Vandaag nog academie, en morgen heel de dag Crea te Kortrijk.

Nu, de dag van gisteren is zeer goed verlopen. We waren er helemaal niet gerust op, want we waren niet zeker dat wij al dat volk op een gezellige manier bij elkaar konden zetten in de zaal van de drie sleutels. Maar we kregen zonder moeilijkheden iedereen in de ene helft van de zaal die in een soort L is gemaakt. Iedereen was heel tevreden.

Maar gisterenavond was ik zo moe, dat ik zelfs mijn kwampjoeter niet meer heb geopend... Gevolg: ik zie dat er nu al meer dan 60 mailtjes op mij staan te wachten...

Morgen is er dus geen blog, en wat er zondag komt weet ik nog niet, want dan komt er wellicht een rommelmarkt, en een hele berg achterstallige mailtjes...

Nu ja, ik doe mijn best, maar maak je dus maar niet ongerust als er twee dagen na een geen blog zou zijn... De schrijvelaar zal dan lijden aan vermoeidheid en een overvolle mailbox...

Wie was dat weer die zei dat je pensioen een welverdiende rustperiode is ?
Maar ik klaag niet, want ik zou niet anders willen. Stel je voor dat je niets anders hebt dan de TV om naar te kijken ! Met al die flutprogramma's van tegenwoordig moet dat verschrikkelijk zijn !

Ik vul dagelijks een enquête in waar ik mijn mening moet vertellen over de programma's die ik bekijk. Ik moet daar heel weinig lovende woorden gebruiken ! Bovendien is er ook een lijstje waar je kunt invullen welke programma's je hebt bekeken nadat je ze hebt opgenomen... Met die nieuwe systemen kun je dat makkelijk, en dan kun je dus kijken naar de programma's waar je geen tijd voor had op datum van de uitzending... Ik gebruik dat nooit ! Ik heb het ook niet nodig ! Ieder programma, in om het even welke zender krijg je minstens 5 keer voorgeschoteld... Je moet eens in een programmaboekje kijken hoeveel keer je bij de programmatie ziet staan (herhaling)...

En dan zou je dat zelf ook nog eens moeten opnemen???

Het enige programma dat regelmatig nog wat lof krijgt, is het nieuws  zowel van de nationale als van de commerciële zenders... En alle twee hebben ze van langs om meer dezelfde ziekte: ze lijden aan populisme ! Ze zenden vooral uit wat de mens wil horen, en offeren daarvoor soms eigenlijk wel belangrijke items op...

Och, het zal wel aan mij liggen, ik ben wellicht te kritisch...

Wellicht is dat ook omdat je je op een bepaalde leeftijd eigenlijk meer en meer gaat vergelijken met het steeds groeiende verleden... Hoe ouder je wordt, hoe meer verleden je hebt, en hoe meer vergelijkingspunten er zijn. Ergens zit daar een gevaar in, want het menselijke geheugen is helemaal niet betrouwbaar. Ieder stukje verleden is gekleurd door je eigen verleden en je eigen visie, dus het verleden is niet HET verleden, maar je eigenste ik-verleden...
Naargelang de mens zal dit verleden eerder de goede dingen herinneren, of net omgekeerd, al de ambetante dingen.

Gelukkig hoor ik bij de eerste groep, en zie ik het leven eerder door een roze bril, dank zij mijn selectie van het verleden... Met enkele uitzonderingen zoals onder meer de politiek...
Maat daar ga ik niet weer over zeveren...

't Is vandaag nog druk genoeg, zonder over dergelijke zaken te babbelen...

Och ja, ik heb gehoord dat de lente wel degelijk komt, maar niemand weet nog wanneer... ze komt met de trein...

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: