zaterdag, maart 09, 2013

Nestkastjes

Zottegem - Velzeke - Standbeeld van Julius Caesar
Zottegem - Velzeke - Standbeeld van Julius Caesar (Photo credit: Wikipedia)
Voila, de kogel is door de kerk ! Ik heb vorig jaar in de Sint Franciscusschool te Velzeke, tijdens de rommelmarkt een nestkastje gekocht... En nu zat ik te broeden of we met onze Crea niet eens zelf nestkastjes zouden kunnen maken, en netjes afwerken...
Ik zie het niet zitten dat we daar aan het zagen en het schaven en het boren slaan, dus moesten we op een of andere manier de nestkastjes zien te krijgen als bouwpakket...
Ik heb dan maar eens gepolst bij de betreffende school, of zij het niet zagen zitten om zo'n bouwpakketten te maken, en ja hoor... Bingo ! Ik kreeg het akkoord dat zij dat willen doen, en dat dan ook nog aan een zeer billijke prijs. Vlug naar Monique gebeld, voorzitster van Ziekenzorg, of ik dat mocht doen, en meteen was ze volmondig akkoord.

Meteen terug gemaild naar de school en vandaag schrijf ik nog het bedrag over, om de koop volledig in orde te brengen !

Dus, binnen afzienbare tijd (van het werkwoord afzien), zul je onze crealeden horen timmeren en nadien horen schilderen en versieren...

Zo hebben we weer een mooie en zinvolle activiteit, tot heil van onze leden, en van de vogeltjes in Mater en Welden...

En zo ben ik voortdurend bezig met allerlei dingen, maar er kruipt wel wat tijd in het voorbereiden van activiteiten voor de Crea... Als je daar mee begint, is het gemakkelijk, je hebt ideeën zat, en je vliegt er in. Je leert meer en meer de mogelijkheden en vooral de onmogelijkheden kennen van je leden, je zoekt gerichter naar mogelijke dingen, en nu en dan moet je al je boeken en heel internet afspeuren naar mogelijke activiteiten... Nu en dan is het echt moeilijk om iets te vinden. Zelfs op de rommelmarkten heb ik een nieuw uitgangspunt om rond te snuffelen: "Zouden we zoiets kunnen maken ?"

Nu en dan doe je een vondst ! Ik heb hen de vorige maand mooie juwelen laten maken... met oude knopen. De juwelen zijn prachtig geworden, en sommige zien er heel duur uit... Het was een succesnummer, en ik weet zeker dat er hier en daar nog wel eens knopen zullen worden opgewaardeerd tot mooie ringen of hippe oorbellen...

Deze maand ga ik iets moeilijkers aan ! We gaan een beeldje boetseren. Natuurlijk niet zo'n ingewikkelde constructie, maar gewoon een lief hondje, een beetje cartoonachtig, maar mooi en lief.
Het is echt niet zo moeilijk, maar als je het ziet staan, dan verraadt er niets dat de constructie in werkelijkheid eenvoudig is.

Ik moet mijn model nog schilderen, om hen te overtuigen hoe mooi zo een beestje kan zijn, en dan hen tonen hoe ze dat op een eenvoudige manier kunnen maken... Wordt weer leuk !

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: