dinsdag, juli 17, 2012

winkelen

Nederlands: Te gebruiken op elke plaats waar n...Nederlands: Te gebruiken op elke plaats waar nog een "landscapemodel" afbeelding moet komen, maar die er op dat moment nog niet is. (Photo credit: Wikipedia)(Je dacht toch niet mijn kleindochter in bikini te zien te krijgen ?)


Veerle is ziek, niet zo erg, maar ze kan niet gaan winkelen. Eén van de tweeling gaat op kamp, en moest hoognodig een en ander hebben van kleren en schoenen. Dus wie draait er dan op ? Juist, opa...

Je moet eens met een tiener van zestien, midden in de publiciteitsjaren, gaan winkelen. Om kleren.
Niet evident.

Een trainingspak, liefst met twee broeken, stapschoenen en wandelschoenen, dikke trui, regenvest, en god helpe me, een nieuwe bikini. Het kind is uit haar oude gegroeid, of liever, ze is er uit ontwikkeld. Want ze is goed besteld van poten en oren zoals we in West Vlaanderen plegen te zeggen...

In de bak lag nog één trui met wat roze er in, uit de verpakking, maar net die wou ze hebben. Aan de kassa is dat altijd leuk, zo'n ding zonder verpakking en de nodige labels. Kassa vier voor Gert, kassa vier voor Gert. Gert komt. Wil je even kijken naar het labelnummer van deze shirt. Voor mij was dat een pull, maar het bleek dus een shirt te zijn. Ik wist de prijs, maar dat was niet voldoende, het labelnummer moest er ook bij... Gert komt na enkele minuten teruggewandeld (tot groot enthousiasme van de ondertussen lange rij wachtenden) en dicteert 25 , 24, 381... Het klopte nog ook.

Dan naar de volgende winkel, waar we hopelijk meer zouden vinden dan één shirt...

Ja hoor, daar vonden we alles. "Opa, kan ik deze niet hebben?" "Wat zou je daar mee door de bossen gaan hossen?"... "Aan sportkledij moet je niet te veel liflafjes hebben, dat hapert en dat wrijft... Ze nam het gelukkig aan. Dus twee broeks genomen, naar het pashokje. Ze pasten nog ook. "Kijk opa, deurtje open, kleindochter broek showende, deurtje weer toe , na mijn goedkeurende knikje. Volgende schoenen. Een paar lage sportschoenen en een paar hoge, om kilometers mee te vreten. Ok dat ging goed, zonder veel haperen, alleen toen ik zei dat ze voor de hoge schoenen beter een maatje groter nam, was ze ongelukkig. "Je moet daar dikke sokken in dragen, om te stappen, anders krijg je blaren ! Opa en oma hebben zoveel gestapt, wij weten wat er van aan is !" Ze zei dus van ja, maar thuis zaagde ze daar nog wel eens over. Niet over de grootte van de schoenen, maar eigenlijk omdat ze op die manier een grotere maat opgezadeld kreeg en ze leeft al op grote voet...

Enfin, we sprokkelden alle bij elkaar tot we aan de slotproef kwamen: de bikini (ik noem dat een bijkanniets)
Er was keuze te over, maar "Opa, hier heb ik altijd moeilijkheden mee, als het broekje gaat, dat is het bovenstuk te klein... Ik zei het al, goed besteld van poten en oren...
Maar bij navraag aan een personeelslid, kregen we een lintmeter in bruikleen, en hoorden we dat bovenstuk en onderstuk apart verkocht werden... Dus dat probleem was opgelost. Opgelost?
Pashokje...
Deur open, "Opa, vind je ook niet dat dit broekje te klein is?" Ik vind eigenlijk alle bikinibroekjes te klein, maar dat ligt wellicht aan mijn leeftijd. Ik knikte dus. "Opa, wil je eens een groter maat halen?" "Welke maat ?" "Neem de diene die nu van voren hangt, dat zal wel de goeie zijn, heb ik gezien..." Hopelijk was er ondertussen niemand anders in de bijkannietsen aan het rommelen... Opa dus achter een bikinibroekje...
Enfin, het lukte, en het bovenstuk was door de lintmeter meteen gelukt. Oef.

Aan de kassa een jong meisje, met grote vraagtekens in haar ogen bij het zien van die oude vent met dat jonge ding aan zijn zij...
Ik met een boze stem en een brede glimlach "Niet lachen, hé ! Haar ma is ziek, dus moet opa mee op boodschappen!" Het kind lachte, waarop ik "Pas op hé, ik heb nog niet betaald hé!"

Gegniffel bij 't vrouwvolk.

djudedju

ik heb al veel lastiger werk gedaan... Maar dat is toch ook niet zo mijn ding.
En dan dacht ik terug aan de geboorte van Koen...
Anny zou borstvoeding geven. De verpleegsters vroegen of zij een gepaste BH had voor dat werk. Nee dus. Vader mocht dus naar de Prémaman gaan om een "soutien met blaffeturen"... djudedju

Waar is de tijd dat ik daar stond tussen al die grijnzende vrouwen in die winkel...

djutoch...

tot de volgende ?

Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: