donderdag, juli 05, 2012

Varia

Briard in der Farbe fauveBriard in der Farbe fauve (Photo credit: Wikipedia)
Gisterenavond stopte hier een wagen voor de deur. Een man stapte uit en stopte iets in de brievenbus. Anny ging kijken: de nieuwe telefoongids...

Ieder jaar wordt dat ding dunner en dunner.
Steeds meer mensen lijken overgeschakeld op GSM (Wanneer krijg je daar ooit eens een gids voor ?)
Maar ook de Gouden (Gele) gids wordt steeds maar dunner.
Het kan toch niet dat die ook massaal overschakelen naar GSM (Wel als tweede optie, maar de vaste lijn weg ????)
Het zal dus wel aan mij liggen.
Ik hoor blijkbaar niet meer thuis in deze wereld. Ik loop achter.
En ik doe nog zo hard mijn best om de koele opa te zijn, die zelfs op facebook zit... djudedju

Ik las een artikel in de krant dat de homofobie toeneemt.
Ik heb al die jaren geestelijk capriolen uitgehaald om over te schakelen van een maatschappij die de homo in de psychiatrie stopte, naar een homo-vriendelijke maatschappij. Dat is echt niet zo makkelijk, en ik moet zeggen dat, hoewel ik geen hekel, en zeker geen agressie heb tegenover deze mensen, ik nog steeds wat onwennig ben als ik homo's onder elkaar zie knuffelen. Maar om eerlijk te zijn, ik voel me ook niet happy wanneer hetero's ostentatief elkaar staan af te lebberen in het publiek. ( Ik heb dan steeds te kampen met de opkomende vraag: "Aan wie moeten ze nu zo nodig hun liefde bewijzen? Aan zichzelf ??? Want anders is er niemand echt in geïnteresseerd...)

En  lijkt men dus weer de homo meer en meer te verfoeien. Dat dit vooral in Moslim-middens gebeurt, zal wel samenhangen met het feit dat de godsdienst daar nog veel strikter naar de letter gevolgd wordt... In sommige Christelijke groeperingen zal men wellicht ook nog steeds zo reageren, en wellicht ook nog in andere godsdiensten, waarvan ik  nooit een studie maakte. Het idiote is dat de bases van de godsdiensten ligt in heel oude boekwerken, geschreven door volgelingen in de geest van die tijd... Tijd die héél erg anders was dan nu, met andere problemen en andere visie op de problemen. Vandaar ook sharia en dergelijke, straffen daterend van ver voor psychoanalyse en begrippen als opvoeding en achtergrond...

Ik ben zojuist naar de kapper geweest, mijn pluimen laten inkorten... Terwijl ik daar stil zat te zitten in de kapperstoel, kwam een vlieg voor mij op de spiegel zitten. "Kijk, een vrouwtjesvlieg!" Els, de kapster hield op en boog voorover om de vlieg te bestuderen... "Els, ze zit op een spiegel !" Ze keek nog door "Als ze op een pint bier zitten zijn het mannetjesvliegen..." Oef... Ze lachte, en wellicht gaat ze die nog wel doorverkopen... Zo'n oude mop, lijkt weer nieuw, voor de nieuwe generatie. Ik word oud...

Ze heeft een nieuwe hond, een Briard, nu nog maar 5 maand oud, maar al een hond om U tegen te zeggen, dat wordt een groot beest ! Normaal mag hij het kapsalon niet in, maar voor mij haalde ze hem even uit, en meteen kwam het beest bij mij, met zijn voorpoten op mijn schoot. Els zag dat ik het goed vond, en hield haar reprimande in... Ik hou van honden en honden lijken dat te weten, te voelen... Een prachtbeest ! Toen ze hem terug uit het kapsalon weg wilde, moest ze duwen en trekken... Els, je moet daar kordater tegen zijn ! Dat wordt een groot beest, dat je in handen moet houden ! Ze wist dat wel, maar Els is Els, en kordaat zijn hoort daar niet echt bij...

Ik heb het donkerbruin vermoeden dat ze aan mij veel langer werk heeft dan aan andere mannen... die baard vraagt heel wat tijd en heel wat kunde. En daar ze een oud buurmeisje is, vraagt ze daar niets voor bij, en hebben we altijd een goede babbel... Over de tijd van toen, toen zij en onze kinderen daar nog speelden... Ik wordt toch oud.
En met wat geluk doe ik dat nog heel lang...

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

1 opmerking:

Henk zei

Hoi Toon. Die mop van de vlieg op de spiegel kende ik niet. Is leuk! Hoewel ik na het betoog over homoseksualiteit ook even dacht dat het wel eens een homoseksuele mannetjesvlieg kan zijn geweest.

Gr. voor jou en Anny.