zaterdag, mei 01, 2010

For Human Beings

Ubuntu 10.4 Lucid Lynx - Classic Gnome Desktop...Image by DanieVDM via Flickr

Héhé, druk, druk, druk!
Donderdagavond heb ik tot een end over tien uur de Nieuwe Ubuntu (Linux for Human Beings!)zitten installeren, de Ubuntu 10.4 genaamd Lucid Lynx...
Nu lijkt mijn machien wel een gesofisticeerde Mac en lijkt het dat Ubuntu alle andere systemen naar de kroon steekt...Althans de systemen die ik ken.
Eén van de dingen die mij zijn bevallen, is het feit dat voor het eerst Ubuntu alles meeneemt wat je hebt en had aan programma's, zelfs de firefox heeft zijn add ons behouden. Uiteraard niet je persoonlijke bestanden, als je die wilt bewaren, moet je die wel eventjes gaan opslaan op een ceedeetje of zo...
Maar ik ben dus nogal lang (naar mijn doen) bezig geweest. Vrijdagmorgen naar Luc gereden om samen naar Floralux te gaan in Dadizele. Bloemen en planten gekocht, dan naar Dupont Zoo om even de beestjes te bekijken, en dan eens lekker gaan smullen in het favoriete restaurantje daar.
Gisterenavond was er dan vergadering van het Feestcomité Mater, en vermits wij als Hobby Ziekenzorg Mater tijdens de kermis exposeren, moest ik daar ook aanwoordig, heu tegenwezig zijn. Dus was het weer over tienen...
En vanmorgen zijn we naar de rommelmarkt geweest te Deinze... belast en beladen!
Want, het feestcomité Mater richt ook een rommelmarkt in, en dus mocht ik aan alle standhouders briefjes uitdelen met het vriendelijk verzoek om zo mogelijk ook naar Mater te willen komen. Op enkele vertrouwde standen, van marktkramers waar ik vaak eens mee babbel, kon ik een stapeltje briefjes kwijt om uit te delen aan de bezoekers...
en deze namiddag...
tanteke
comme d'habitude...

Het mooie warme weer heeft ons verlaten. Hopelijk maar voor een korte tijd, want ik voel het verschil in mijn rug... Nu ja, wij zijn te Deinze geweest, en hebben er geen regen gehad, dat is al iets... Wel was het lastig, je kunt er niet echt dicht je wagen kwijt, dus... ook nog eens een stuk trampelen voor je er bent en vooral om nadien weer aan je autootje te geraken. Maar och, ik mag niet klagen, ik zag er een vriend die met MS zit te sukkelen, en nu helemaal niet meer kan stappen...

Ik heb nog niet eens gekeken of er morgen ook weer ergens een markt is... Volgende week zult u ook ongetwijfeld wel eens mijn blogje moeten missen, want mijn kleindochter Lieselotte doet haar Plechtige Communie. Zitten we in de feeste! 't Is de laatste, dan wordt het wachten tot er kleinkinderen trouwen...Maar dat is nog niet voor morgen (voor overmorgen ook nog niet). Ik maak me de bedenking, dat onze Bart dit jaar ook al 40 wordt ! We worden oud hé!

En oh ja, ook wat goed nieuws, na een uitgebreid onderzoek in het UZ te Gent, stelt men dat de tweeling nog net niet binnen het begrip anorexia valt, maar ze moeten wel opgevolgd worden en psychologisch "bewerkt" worden om te komen tot meer en beter eten. Hoe is het mogelijk dat kleinkinderen van mij, een echte bourgondiër, niet voldoende eten???
djudedju

tot de volgende ?

Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: