maandag, mei 24, 2010

De kandidaten

PimpelmeesjeImage by houbi via Flickr

We zijn naar de rommelmarkt geweest te Laarne, in de kasteelstraat en de markt. Ik heb mijn GPS heringesteld, en nu gekozen voor de kortste weg. Dat was leuk, we hebben op wegen gereden waar normaliter wellicht alleen boeren langs komen op weg naar de velden langs die baantjes. Mooi, niet om vlug op te rijden, maar we hebben tijd, en vooral, we hebben oog voor de natuur.
In Laarne waren er werken... de rommelmarkt stond in het vuile zand (Je moet mijn voeten eens zien!), maar het was toch weer de mooie en interessante markt van altijd. Ik weet niet hoe het komt, maar in Laarne staan er altijd veel kramen met echt chique antiek dinges... Mooi om te zien, maar het jaagt wel de prijs van alle kramen de hoogte in.
Ik heb er wel een wandelstok (lees: wapenstok) gevonden, weer eentje er bij... Ik zag hem eerder al eens liggen aan een belachelijk hoge prijs, maar wist hem nu toch mee te kapen aan een menselijke (lees goedkope) prijs... Mooi! Het is een stok met een heel aparte sluiting waarmee het zwaard vrij wordt gemaakt.

Het is in nieuwe staat, maar is eigenlijk antiek, want het wordt al zeker vijftig jaar niet meer gemaakt, en is bijna niet meer te krijgen. De verkoper kende ik, en het gaat hier om een uitverkoop van een antiekwinkel in Gent.

Kortom een mooie dag, met heerlijk weer en vuile voeten.

Een wanklank... er liepen ook politiekers rond om reclame te maken voor zichzelf... Ik heb alle partijen vriendelijk bedankt en gevraagd of er geen genezing daartegen mogelijk was. Ik moet dan echt oppassen, want ik zou me kwaad maken op die oelewappers, en oelewappers zijn nu echt niet zo veel waard dat ik mijn bloeddruk er voor de hoogte zou in jagen.

Maar laat ik de politiek maar politiek zijn, ik wil ze vandaag geen woord meer gunnen.

Gisteren konden we hier niet buiten (of binnen)... er was hier een heel pak koersen voor de hele mini coureurkes, tot en met de die die al bijna coureur waren, en tientallen reeksen en honderden keren voorbijfietsen, telkens met een autootje van Roman met een vervelend liedje er voor. Niet parkeren en niet rijden van 13 tot 17 uur, en die koersen passeerden om 18 uur nog steeds. Ik had lust om mijn auto op straat te zetten om 17 uur stipt, maar ochgot, het is zoals met de politiek...je niet dik maken...

Het mezennestje hier vlak bij me, op mijn gevel, in het nestkastje tussen de bladeren van mijn klimhortensia, zit vol met jongen die bijna gaan uitvliegen, want nu en dan zie ik al een van die jongen komen piepen in het vlieggat. Het is fantastisch om te zien hoe dikwijls de oudervogels komen weg en weer gevlogen telkens met de bek vol insecten en wormpjes en rupsen en... de beestjes rusten geen moment. Het zijn pimpelmeesjes, heerlijk mooie beestjes.

en nu? Nu ga ik eens naar boven, ga op de boord van mijn bad gaan zitten, en met de sproeier het stof en vuil van mijn voeten gaan spoelen. Tot iets boven mijn knieën... 't Zal deugd doen, dat frisse koude water, en mijn voeten zullen minstens tien tinten minderen...

tot de volgende ?

Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: