zaterdag, november 07, 2009

...donderdag, vrijdag, waterdag...

Im Regen stehen...Image by abbilder via Flickr

Nogal een geluk dat ze geen of weinig regen voorspelden... 't Giet zo al genoeg.
Nu, ergens mag het wel, want het grondwater staat nog steeds heel heel laag.
Maar plezant is het niet om er door te lopen. Je ziet de mensen met vieze gezichten, gebogen voorbijsnellen zonder opkijken...
En gek genoeg staat het water nu al weer in beekjes op het veld voor mijn deur. Een bewijs te meer dat de grond met al die zware machines helemaal geen water meer doorlaat... In 1976 duurde het drie jaar vooraleer de grondwaterstand weer normaal was, we mogen verwachten dat het nu weer zoiets zal zijn.

Ik vraag me af of we nog eens gaan kunnen gaan vissen dit jaar... Want zo fanatiek zijn we niet dat we ons laten nat regenen of doorkoud willen worden.

Maar ondertussen regent het maar door... En het doet wellicht deugd ?

Deze namiddag gaan we weer naar tanteke... ons obligaat bezoekje. Hopelijk kunnen we wat dicht staan, want gelijk hoe, met de bouwwerken aan de home moeten we zowiezo al een kleine honderd meter buiten lopen, en dat in het beste geval... Het klinkt wat gek, maar heel het terrein is door de bouwfirma afgezet met tweemeter hoge hekkens, in rasterdraad...Nu is de home zoiets als een kooi in de zoo... Je moet nu naar de oude ingang gaan, daar het terrein betreden, en dan langs een voetpaadje langs de lange gevel trekken naar de huidige ingang. Waarom men de oude ingang niet weer heeft geopend ? Wellicht omdat daar geen veiligheidsslot op zit... Ben je al eens naar zo'n home geweest waar ook dementen zitten?
Binnen gaan is makkelijk, je doet de deur open en stapt binnen, maar om buiten te raken moet je een code indrukken. De code hangt er onder, in ons geval: druk het jaartal omgekeerd in... Blijkbaar is dat voor dementen veilig genoeg...

Het klinkt en het is poepsimpel, en toch is het blijkbaar voldoende. Wij kunnen ons niet indenken in die wereld van dementerenden. Ik heb me wel afgevraagd of die code ieder jaar moet veranderd worden, of dat dit automatisch gaat... In ieder geval was ik er eens heel vroeg in het jaar, en dan was het al gewijzigd. Vermoedelijk moeten ze het manueel doen, want zo heel erg gesofisticeerd lijken die dingen me niet.

Deze morgen zijn we naar de rommelmarkt geweest in Deinze. Mooi om eens op rond te lopen, maar niets gevonden naar mijn gading. Wel heb ik er een gesprek gehad met een dame die ook knutselde, en die me wist te vertellen hoe zij die mooie kerstversiering had gemaakt die ze daar verkocht. Een mens leert altijd maar bij hé...

't Is gestopt met regenen. Het giet nu...

tot de volgende ?

Reblog this post [with Zemanta]

Geen opmerkingen: