woensdag, februari 20, 2008

tommetoch

Plots zat ik zonder !
Mijn fout natuurlijk, ik moest maar opgelet hebben !
Maar ja, vergeten, en dan zit je plots zonder.
Gelukkig heb ik ook nog een kachel staan, en kan ik mij dus min of meer redden.
Maar ik moest toch een dag zonder doorbrengen, en dat betekent dat ik geen verwarming meer heb op mijn badkamer, en dus was mijn wc nu een koude plek, en veel minder interessant om wat te zitten te zitten met mijn boek...
Maar gisteren kwamen ze dus...
Evantjes was er nog paniek, want ik kreeg een foontje dat de chauffeur een accident had gehad en in het hospitaal lag... Ik vond dat héél erg, maar zat heel dringend aan te dringen op levering...Niet voor donderdag meneer...
Een uurtje later weer een foontje, het was niet zo erg geweest, en de chauffeur kwam toch nog af...
Inderdaad, een kwartier later was hij er, hij was in het hospitaal te Oudenaarde langs geweest en dan nog een apotheek gezocht, maar nu was hij er...
Wad'eb'de voor'had wilde ik weten...
Met zijn vinger ergens tussen gezeten... Gebroken ? nee, gewoon, maar 't deed zo'n zeer... Hij deed zijn handschoen af, en toonde een rood lijntje op zijn vinger. Hij had met een "pilleke" vlees tussen een deksel gezeten... en 't klopte zo, meneer...
Ik heb geknikt, en gezegd dat zoiets pijn kon doen...
Ja, meneer, maar morgen blijf ik er mee thuis, 't doet veel te veel zere...
tommetoch !

Ben jij al thuis gebleven voor een geknepen vinger ? Tommetoch !

Ik kon het niet laten en heb hem dan gezegd dat ik al meer dan 12 jaar pijnpatiënt was, chronische pijn... Hij heeft niet meer van zijn vinger geklapt. oef.

Enfin, ik heb weer mazout ! En de nieuwe fluit op mijn ketel werkt ! Heel goed, zo goed dat er verscheidene buren buiten kwamen kijken wat daar zo een eindelijk lawijt maaktegede ! Dat was een aanleiding om zere vinger te doen verklaren dat hij sedert hij daar werkte al veel minder goed hoorde. tommetoch.

Hopelijk krijgt die man nooit te maken met echte hevige pijn!

Ik weet wel dat een vinger geklemd hebben verdomd kan nijpen, en waarschijnlijk zullen de meesten net als ik dan eens alle registers opentrekken aan schietgebedekes die ze kennen, maar blijven werken, en nu en dan eens godver-en als ze ergens met die vinger tegen stoten, maar dat is al. Als hij volledig blauw is, dan weet je dat er nog een leuke tijd komt als die nagel uitvalt en je met dat tere velleke overal tegen lijkt te botsen, maar daar klap je zelfs niet meer over, hoogstens nog eens alle heiligen aanroepen en dat is al.
Maar daarvoor thuis blijven ? Op assurance gaan zitten ? tommettoch...

Ik heb ook vanmorgen tevergeefs naar de bruine einder gezocht. Blijkbaar leef ik nog in een zuivere hoek ? 't Is mooi weer, en zo net hebben ze hier aan de paal voor mijn deur een bordje gehangen met een wegwijzer (voor de wegdommen?) voor het parcours van de omloop van het volk. Ik zei tegen die man " Da's den eerste keer dat ze langs hier rijden ! " Bah neen, ze rijden hier ieder jaar, maar vroeger reden ze ginder rechtdoor, en nu gaan ze naar links" Ik schudde mijn hoofd, maar hij was overtuigd van zijn gelijk... Nogal een geluk dat ze nu links weg rijden ! Want vroeger is ieder jaar de koers geeindigd tegen de muur van de brouwerij... Althans in de versie van de bordenhanger...
Maar allee, we krijgen hier weer een koers bij !
Zonder dat ik buiten moet ...
Nu nog eens opzoeken wanneer die koers hier zal komen, ik vermoed 2 maart, maar met die nieuwe kalender is niets meer zeker. Toch maar eens opzoeken.
Hopelijk is het niet nu zaterdag, want dan ben ik niet zu hause ! Het is zaterdag en zondag personeelsfeest, dus zijn we uithuizig, en zal Veerle hier komen slapen om de honden kalm te houden... Anders slaapt er niemand in heel de wijk vermoed ik.
Dus !!!! zaterdag en zondag : geen blog !
Dat verlengt een beetje de sprint naar de 750 !
't Is niet te geloven hé ! 750 blogs !
Eigenlijk zou ik dat eens allemaal moeten uit printen, 't zou al een fameus dik boek zijn !
En weet je, ik heb een beetje het gevoel dat ik met die blog en met mijn sober website-tje een beetje een sprong maak naar de eeuwigheid...Tenzij het voorstel van xxx (een duitser) zou doorgang vinden, en men in internet een kuissysteem zou inbrengen, waar bij alles dat ouder is dan x en /of langer dan x tijd niet meer opgevraagd is, zou verwijderd worden uit het internet bestand.
Het schijn zo te zijn dat het aantal artikelen op het internet zo explosief toenemen, dat een opkuis wenselijk zou worden...en daar gaat dan ook mijn eeuwigheid... tommetoch...

tot de volgende ?

Geen opmerkingen: