vrijdag, februari 01, 2008

extraatje

Ik heb op google geprobeerd een gedicht uit mijn jeugd terug te vinden...en ja hoor, ik gaf de eerste lijn in en bingo !
't Is maar dat je 't weet dat dat ook kan !
daarom dit leuke gedichtje (en 't was gisteren ook nog gedichtendag...)


De grote hond en de kleine kat

Een grote hond en een kleine kat
die zaten samen op de kamermat
En de hond die zei: Zeg, scheelt jou wat ?
Scheer je weg !

En de kat die zei: Jij bent een hond,
en ik een kat, niet zonder grond;
Hou jij dus nou jouw grote mond:
scheer je weg !

Scheer je weg: waf, waf ! Scheer je weg: sis, sis
Scheer je weg, die is raak ! Scheer je weg die's niet mis !
Waf, waf ! Sis, sis ! woef, woef ! mauw, mauw !
En een houw en een beet en een blaf en een grauw:
en de grote hond en de kleine kat,
die vlogen van de kamermat.
En de keuken in: Zeg scheelt jullie wat ?

En hij trapte op een teen,
en zij beet in een been,
van de meid, die riep: Ga je heen! Oh mijn been !
Scheer je weg !

En de grote hond en de kleine kat
die zaten weer samen op de kamermat,
En ze lachten en praatten: 'Och hemeltje, wat
trapte ik op haar teen!
en beet ik in haar been !
"'t Is gek, maar zo'n mens krijgt ook altijd wat !"
Albert Verwey 1889

Geen opmerkingen: