woensdag, oktober 31, 2007

fictie

Stel je wordt wakker in een wereld waarin je niets ziet, er hangt een mist die zo dik is dat je je eigenvoeten niet ziet. In de radio hoor je dat dit een wereldwijd fenomeen is...
Je hoort ook niets...De fabrieken draaien niet bij gebrek aan arbeiders en de auto's rijden niet omdat ze het niet kunnen in deze abnormale mist...

De wereld lijkt wel dood.

Tegen de middag lijkt het wel of de mist afneemt, maar ik zie de linde voor mijn raam nog niet eens staan. Tot plots ik toch iets meen te zien, maar dat kan niet...mijn linde staat niet meer waar hij stond ! Hij staat nu midden in de rijweg, de rijweg is overwoekerd door gras en struiken, sommige herken ik als de struiken uit het voortuintje van mijn buur.

Voorzichtig open ik de voordeur, ruik eens voorzichtig, ruik niets buitengewoons, en stap buiten...Er is geen spoor meer van de straat te zien, de huizen zijn plots allemaal begroeid met klimop en andere planten, op de vensterbanken groeit mos en varens...Je ziet alleen nog de gaten van de ramen en de deuren. De zon komt er door, en ik zie een haas wegrennen. Gek, het is al heel lang geleden dat ik een haas zag. Ik hoor vogels zachtjes fluiten en zie dikke kevers en torren over de grond kruipen...De natuur heeft teruggeslagen... Op de hoek zie ik een eigenaardige hoop, ik ga wat nader en zie dat het ooit een auto was, nu een massa roest doorweven door planten en takken. Ik denk aan mijn auto, keer me om naar mijn garage, maar die is volledig overwoekert en volgegroeid met struiken en dikke bomen...

De lucht ruikt heerlijk, bijna puur...

Hoe zouden we met zijn allen nog moeten leven om te overleven in die natuurlijke wereld ? Geen kans ! Wij kunnen niet meer zonder de volledig omgewerkte natuur, die alles behalve natuurlijk is. Gek is dat, we praten en richten "natuur"-reservaten in, en gelijktijdig doen we er alles aan om dezelfde natuur om te turnen tot een wereld aangepast aan een veel te grote mensenmassa.

Ik hoorde dat het aidsvirus ontstaan is in een labo, en in afrika is uitgelaten om daar de overbevolking in te tomen op een verschrikkelijk wrede manier. Men had er niet op gerekend dat het ooit tot hier zou komen...

Maar de wereldbevolking mag inderdaad niet veel meer toenemen, het wordt onhoudbaar, alle moderne landbouw ten spijt. De oplossing is simpel ! Kijk eens waar er welvaart is, daar zijn er automatisch veel minder kinderen ! Geef dus welvaart aan de ganse wereld ... Maar daarvoor is er net niet voldoende... of toch ?

Dit is geen fantasie, maar bittere werkelijkheid ! Als de wereld kapot gaat, dan zal dat wellicht het gevolg zijn van ongebreidelde voortplanting van de mens. Ik geloof niet dat we het ooit uithouden tot we vernietigd worden door de stervende zon... Tenzij men er in slaagt de bevolkingsaangroei daadwerkelijk te stoppen. Het aidsvirus zou de bedoeling hebben gehad om net zoals de mixomatose bij de konijnen te zorgen voor een drastische uitroeiing van mensen.

Dus lijkt het er op dat er ergens iemand is die op een onmenselijke manier de boel probeert te beheersen...En dan krijg ik schrik dat de werkwijze van ene Hitler wel eens zou kunnen terug opgeraapt worden, en dat zieken, ouden, invalieden gewoon "beëindigd" zouden worden. Een nieuwe endlösung...

Echt optimistisch hé ? en toch, denk er maar eens over na, zoek maar eens op vanwaar aids komt, en begin ook maar eens te denken.

Ik ben bezig aan American Psycho, een heel bizar boek. Het boek is gescheven in de ik-figuur, en gaat over een steenrijke jongeman, die in alles het ultieme genot probeert op te zoeken, steeds meer over de lijn gaat, en na een tijdje de ultieme kik vindt in moorden, en ook daar wordt hij steeds meer en meer bizar, zoekt steeds wredere manieren om mensen te vermoorden, om zo nog tot een kick te komen... Naar het schijnt heeft dit boek heel wat stof doen opwaaien bij verschijning, ik kan dat goed geloven, het is de ultieme degeneratie van de mens... Het is een verschrikkelijk boek, vooral omdat het in de ik figuur is geschreven en van een bizarre logica getuigt. Het is zeker geen boek om aan iedereen te geven, het is een boek waarvan ik denk dat de vroegere "indeks" wel zin heeft. Men heeft die lijst van verboden boeken afgeschaft, welnu, voor een dergelijk boek zou het goed zijn het zeker niet te geven aan labiele personen, maar wie

ik moet stoppen, tot de volgende

1 opmerking:

Anoniem zei

waarom niet:)