zaterdag, juli 06, 2013

Magie

The village church of Leupegem, a submunicipal...
The village church of Leupegem, a submunicipality of Oudenaarde, Belgium. (Photo credit: Wikipedia)
Het klinkt gek, maar we hebben magie gezien op de rommelmarkt te Leupegem...
Ere staat een goochelaar, die zo druk bezig is met goochelen, dat hij vergeet zijn truken te verkopen...

Ik was een paar keer zijn slachtoffer, en hoewel je er dan letterlijk met je neus bovenop staat, ik heb voor geen een van die truukjes een oplossing gevonden... Nu ja, dat is net het leuke van goochelen...

Ik vraag me wel af, of die man dan ook van die truukjes verkoopt ?

Voor de rest was het leuk, het was mooi zonnig weer, en dan zijn de mensen veel vrolijker, dus dat alleen al maakt het leuk. Er stond een man die onder meer op zijn kraam een klein biljartspel verkocht... " Te warm gewassen !" zei ik tegen Anny, "Nee zei de man, ik heb een grote in stukken gesneden zo kan ik er meer verkopen..." We lachten allemaal...

Kijk, dat is pas magie... Gewoon een onnozel mopje, en een leuke reactie. Wat moet je meer om een lach op het gezicht te toveren.  Ik noem dat op zich een levensles! Laat de mens eens lachen, en je ziet zo dat men gelukkiger is.

Het zou een spreuk kunnen zijn van de bond zonder naam: Schenk een glimlach !

Er is wellicht niets waar de mensen zo naar trachten als naar het geluk, en kijk, het ligt voor je voeten ! Geluk moet je niet zoeken, want dan vind je het zeker niet ! Geluk vind je in je zelf, zo maar, zonder dat je er iets voor moet doen, je moet gewoon het leven leren aanvaarden zoals het is. Maar dat lijkt in onze wereld zo heel moeilijk te zijn !
De mens wordt voortdurend op gejut om meer te kopen, meer te hebben, meer te genieten, en steeds meer krijgen ze daardoor een gevoel van onvoldaanheid, jaloersheid op anderen, en lijkt het simpele geluk plots mijlen ver en onbereikbaar...
Laat je niet verzoeken door het bezit van een ander, door de reclame... Wees tevreden met wat je hebt, wat je kunt en wat je doet.

Ik weet wel, er zijn mensen die arm zijn, en die echt wel wat meer zouden moeten hebben, maar wonderlijk genoeg lijken die veelal gelukkiger dan zij die veel hebben.

Ik wens iedereen dan ook vooral tevredenheid, dat is in de praktijk een echt gevoel van wel-zijn... en welzijn, dat is Het Kapitaal om te leven !

tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: