zaterdag, augustus 16, 2008

Scheldewindeke

Vandaag gingen we naar de rommelmarkt in Scheldewindeke... Eerst hadden we een onrustwekkend bordje met " geen doorgang: werken", maar we riskeerden ons toch verder te rijden, vermits we een zijstraatje in moesten, en uiteraard niet wisten of dat voor of in of na de werken zou liggen... Het lag er net iets voorbij, maar we konden door, weliswaar wat met hindernissen, maar 't ging... Na wat zoekwerk in de kleine straatjes, kwamen we aan het kleine rommelmarktje... We dachten al "Wat gaat dat hier zijn ?", maar enfin, we waren er, dus gingen we maar eventjes kijken...
Het was een mini marktje, maar toch was het er leuk!
Niet alleen kocht ik er een zo goed als nieuwe vissersparaplu voor een appel en een ei (en de eieren raap ik iedere middag in mijn kippenhok) en iets later kocht ik een bronzen Boeddhabeeld van zo'n 40 cm hoog (zonder voetstuk gemeten) voor ... 4 euro...
Maar er was meer! In de weide naast de rommelmarkt stond een grote tent voor wellicht een feestje onder de buurtbewoners, en daarnaast stond een heel tentenkamp, allemaal min of meer gelijkende witte tenten... We zagen daar indianen lopen en cowboys en vooral mannen in het uniform van het amerikaanse leger tijdens de burgeroorlog... zowel de grijze zuiderlingen als de blauwe noorderlingen... We gingen het eens bekijken, en het was leuk om eens te zien! In de meeste tenten stonden ouderwetse houtkacheltjes, enkele waren aan het branden, en op de buis was een verbreding, daarop werden er roereieren gebakken voor de soldaten...
Of het normaal was dat al die soldaten hunne madam bij hadden... ?
Hun uitrusting was verzorgd, en bestond uit echte replica's van geweren en sabels...
en ze spraken allemaal Vlaams en hoofdzakelijk westvlaams ! Rare kamerikanen...

Dat doet er mij op denken! Heb je op de tv gehoord of gezien dat de grootste oorlogsvloot sinds jaaaren op weg is naar de twee kusten van Iran ? Allemaal enorme kamerikaanse slagschepen, en op de vliegdekschepen zouden naast de kamerikaanse ook Britse en Franse vliegtuigen aanwezig zijn... Een van de zeeën is de Kaspische zee, en dat is niet ver van de broeders die nu aan het vechten zijn in Georgië, ferm tegen de goesting van dezelfde kamerikanen...
something is stinking over there... Hopelijk komt de geur niet tot hier !

Ik vrees dat ik gelijk aan het krijgen ben, en dat ons symbool van de "vrijheid" vlugvlug nog een oorlogje zal beginnen voor hij president af is... Wellicht komt er binnenkort een verklaring over de dreigende atoomwapens van Iran, en de "bewijzen" daarvan...
De eerste bedoeling van de vloot is de havens van Iran blokkeren, zodat het land zou stilvallen bij gebrek aan noodzakelijke grondstoffen... Volgens mij is dat op zichzelf al een daad van agressie, maar ze zullen ons wel vertellen dat het net is om het maken van voor aggressieve wapens te voorkomen... Uitleg is alles... zeker als het van ons symbool van de vrede komt... We weten hoe betrouwbaar zijn informaties zijn !

Binnen afzienbare tijd zal dan ook onze vredesmacht (?) daar wel naar toe mogen om de vrijheid te waarborgen. tjudedjudedju !

Bij onze gebuur zijn de werkzaamheden begonnen, ik hoor hem al heel de week boren en timmeren, en gisteren heeft hij al een deel van zijn veranda afgebroken... Wellicht komen ze dus heel binnenkort met zijn nieuwe keuken en zijn nieuwe veranda. 't Zijn grote werkzaamheden, want hij gaat zijn woonkamer doortrekken tot in de nieuwe veranda. Zodoende zal zijn leefruimte , zijn lieveling, euh living, dus veel groter worden. Nu is er een verschil in de hoogte van de vloer, maar ik meen begrepen te hebben dat dit ook zou aangepast worden. Liever zij dan ik ! Ik herinner me nog levendig de tijd toen wij hier aan het verbouwen waren... niet te doen, al dat stof en het hopeloos kuisen, een gevecht tegen de bierkaai ! (Hoe vecht een bierkaai eigenlijk ?)

Vanavond gaan we BBQ eten bij Willy. Luc belde ons op, en vanavond is het al zo ver... Hopelijk is het weer nog goed... want veel zon is er niet. Nu hopelijk amuseren we ons.

Weet je, ik heb al heel de dag het gevoel dat het zondag is, na de hoogdag van gisteren slaat mijn kalendergevoel flikke... Heel de week is overhoop gehaald.
Tot de volgende ?

Geen opmerkingen: