woensdag, maart 20, 2019

Waar blijft de zomer ?

Ik heb het gevoel dat dit een annus horribilis is voor mij ! Sinds we naar Le Douce France reisden, en een wondermooie reis hadden in het "Land der Katharen", ben ik op de sukkel ! De ene bronchitis na de andere. Ik ben reeds 11 kilo kwijt ! (Nu ja die kilo's mogen er af, maar liefst niet door ziekte !)...

Hoog tijd dat de zon er terug is, met de zo nodige vitamine D... Maar ik heb bloedgroep O, en het schijnt dat je dan veel minder vitamine D op doet via het zonlicht dan een ander, dus slikken we, naast al die andere brol ook nog eens mietevietemientjes...

Ik hou me ook redelijk aan mijn bloedgroependieet... dat zou ook goed en gezond zijn. Dus eet ik (bijna) geen varkensvlees meer, en geen tarwe-producten.... Dat we nu hoofdzakelijk ons vlees gaan halen bij de Arabische beenhouwer, komt dus ook netjes in dat dieet terecht ! We halen er ook onze verse vis, maar die viswinkel is slechts twee voormiddagen in de week open, en dan is het aanschuiven geblazen.

Ik eet ook regelmatig dadels, soms zelfs vers van de boom. (Je moet die eten zoals de mispel, op het moment dat de vrucht lijkt te gaan rotten, is hij het lekkerst !)

Je ziet, het bloedgroep O dieet wordt behoorlijk gevolgd... Niet dat ik nooit eens zondig... Ik koop nu en dan een baguette (Frans brood) bij de Marrokaanse bakker, en ga dan de straat over, om in de Colruyt wat gehakt te kopen... Gek, maar zoiets simpels smaakt me dan echt !

Oh ja, de meeste producten zijn in die Arabische winkels stukken beterkoop dan in andere winkels. (Hoe doen die dat ? Of zijn zij tevreden met een kleinere winstmarge ?)

Maar ik heb, hoe dan ook, het goede weer nodig ! Laat me maar weer rustig aan de waterkant zitten, in de zon, turend naar de dobber... Of de vis nu bijt of niet, het daar zitten, midden in de natuur, is heerlijk, en gezond.
Binnenkort kunnen we ook weer regelmatig naar Pairi Daisa gaan, en er genieten van de prachtige tuinen, de dieren en de lekkere restaurantjes... en natuurlijk zijn ook de rommelmarkt er straks weer in openlucht...

In de winter - en zeker met al die bronchitis - zijn we veel te weinig buiten !

Zon, Waar blijf je ???

Geen opmerkingen: