zondag, maart 11, 2007

bloggerkeblog

't is ZONdag, echtig en techtig, met ZON !
De kans zat er dik in dat we dinsdag zouden kunnen gaan vissen, maar er is iets tussen gekomen...Dus misschien woensdag ??? 't zal afhangen van het weer en van de tijd van Luc...
Ik ga nu weer met plezier iedere middag een klein beetje voederen aan mijn nieuwe goudvissen, die ik van Luc kreeg ! Er waren ook heel kleine visjes bij, jongen van vorig jaar, maar ik heb er nog gene zien zwemmen... Ze zullen er wel nog zitten, maar als ze beneden in het kruid zitten, zie je ze uberhaupt niet. Bovendien hebben die kleine prutsen nog al eens de neiging de stroom van het water te volgen, en dan zitten ze misschien al in mijn andere vijver, of in het kanaal er tussen in... Als ze wat groter en wat kleuriger worden zal ik ze wel weer zien, of, van zodra het water weer warmer wordt, want dan zwemmen de vissen veel meer in de bovenste waterlagen.
In ieder geval heb ik nu weer vis zitten in alletwee mijn vijvers, en wordt het weer hopen op kweek.
Enne... hopelijk kan ik in het vervolg de temperatuur van het water beter bijhouden...Ik zal in ieder geval in de beide vijvers kleine pompjes aanleggen, zodat er fonteintjes zijn. Dat betekent meer afkoeling door de lucht, plus meer zuurstof door de sterke waterbeweging. Veel mensen denken dat die luchtpompjes zuurstof in het water brengen, maar dat is niet echt waar, het is de beweging van het water aan de oppervlakte die zorgt voor meer zuurstofopname. Daar die luchtbelletjes ook het water bewegen, heb je dus ook ietwat beter zuurstofopname, maar een fonteintje is 1000 maal efficiënter.
Maar misschien is het niet nodig, en hebben wij niet zo'n warme periode als vorig jaar.

Vanmorgen zijn we naar een rommelmarkt geweest in Waregem. Gelukkig was het geen grote markt, want ik was helemaal niet in vorm. Ik was blij eens te kunnen zitten, en nog contenter toen ik merkte dat er verse soep was...Tot Anny er mee afkwam, en héél voorzichtig het wiebelende plastieken kuipje voor mijn neus zette... Dat het plastic is, tot daar toe, maar dat het zo verdomd wiebelachtig is dat je niet uit de kom kunt drinken, daar heb ik een hekel aan ! Ik drink het liefst soep uit de tas, veel liever dan te zitten lepelen... Ik moet toch iets hebben van een oude belg...

Ik vond er een boek over vissen (gaan vissen !) die me zeer interessant leek...dus weer een boekje bij...

In mijn knutselhok groeit nu een stapel boeken...Want in een kast kunnen ze niet meer. Nu ja, ieder hobby vergt wat, bij mij voornamelijk plaats... Als ik mensen vertel dat er boeken zijn die ik al wel tien keer heb gelezen, dan zie je meteen of ze zelf boekenwormen zijn of niet... Iedere keer neem ik het vaste voornemen geen boeken meer te kopen, maar dan zie ik ... en weg voornemens...
Gelukkig is er één voornemen dat ik wel volhoud (tot nog toe, en ik heb er steeds minder "last" mee) dat is het intens kauwen van mijn eten...Ik ben nu al meer dan 4 (vier) kilo kwijt. Ik weet niet of je dat al kunt zien op zo'n corpus, maar ik voel het wel al aan mijn kleren !
Met andere woorden, er mogen er nog veel af. Weet je waaraan ik het ook zie? Aan mijn bloeddruk ! en ook dat is positief !
Van bloeddruk gesproken, meestal meet ik mijn bloeddruk met zo'n meterke uit de aldi of liddl, er zijn mensen die van hun dokter horen dat die niet juist werken, en dat je zo'n dure meter moet kopen... Ik heb er 3, de klassiek zoals de huisarts en de dokters in het algemeen gebruiken, met een stethoscoop erbij, een met zo'n opblaasband rond de arm en bak erbij waarop je naderhand de gegevens kunt lezen, en dat van den aldi...Ik moet zeggen dat ze alle drie hetzelfde resultaat geven, en ik heb dat van den aldi hier eens samen met de huisarts geprobeerd, en dat was ook gelijk.... Laat je dus niet opjutten door dokters met aandelen in de medische industrie...
De arm van Anny is ook al een stuk beter geweest, maar vandaag is het weer slechter...Wellicht omdat ze sinds donderdagnamiddag geen massage meer kreeg ??? Allee, we zien toch dat die massage helpt, maar wellicht zullen 9 beurten niet genoeg zijn...
we zien wel... De huisarts heeft gezegd dat we eventueel nog een briefje kunnen krijgen;

Tot de volgende ???

Geen opmerkingen: