vrijdag, maart 07, 2014

Inbrekers !

Het is nu al enkele weken dat we hier regelmatig "rare" telefoontjes krijgen... Meestal hoor je niets, soms hoor je heel ver weg iets zeggen in een vreemde taal...
Anny maakte er zich als eerste druk over: "Misschien zijn het wel gasten die kijken of we wel thuis zijn, om dan in te breken !"
Zoiets is besmettelijk !
Na een tijdje datzelfde vooizeke gehoord te hebben, begon ik ook al te denken in die richting.

Maar ik ben de man niet om het daarbij te laten, dus ging ik bij ieder verdacht telefoontje kijken vanwaar dit kwam, maar telkens kreeg ik nu op rekest ! Het was dus of een privé-nummer, of het was met een prepaid-phone...

Dat maakte het eigenlijk nog wat verdachterderder !

Dus heb ik, als lid van het Buurt-Informatie-Netwerk (BIN) getelefoneerd naar de politie om die bizarre telefoontjes te melden. De politie heeft mij beloofd hier wat vaker te patrouilleren... Blijkbaar vonden zij mijn onrust helemaal niet raar !

En vannacht, ik lag weer eens wakker, hoorde ik plots iets vallen in huis. Ik recht in mijn bed. Ik heb er zeker tien minuten, een kwartier zitten luisteren, maar er was niets meer te horen. Wellicht moet ik nadien toch weer ingeslapen zijn, want ik schrok wakker van weer een gerucht !
Ik uit mijn bed !
Naar de kamer waar al mijn Crea-dingens staan, en naar de zolder boven de garage... Niets te zien. Naar beneden... De voordeur potdicht en het rolluik mooi naar beneden. In de keuken de deur van de garage en de achterdeur... Alles netjes slotvast !
Oef.
Het is niets.
Ik heb wellicht gedroomd...

Deze morgen heb ik toch nog maar eens goed rondgekeken, en gevraagd aan Anny of er niet soms ergens iets op de grond lag, die gevallen was ... Niets.

Er is wellicht geen een woning inbraak-vrij, maar bij mij zou men toch wel behoorlijk veel moeite moeten doen, en wellicht zouden ze het niet geruisloos kunnen volbrengen, en toch schiet je dan wakker, toch maak je je zelf ongerust... Allemaal door zo'n stomme idiote telefoontjes...

En nu denk ik... misschien is het allemaal toeval... misschien is het gewoon een GSM die ergens in een broekzak zit te zitten, en die bij toeval net mijn nummer gevormd krijgt en me opbelt... Ik heb dat ooit eens op een avond wel vijf, zes keer gehad, maar daar hoorde ik op de achtergrond steeds weer een bekende stem, die duidelijk op café zat, en zich goed amuseerde, en helemaal niet bewust was van het feit dat hij me telkens en telkens weer opbelde... Zijn telefoonrekening zal nogal opgelopen zijn...
Als het zo iets is, dan maak ik me nodeloos ongerust.
Maar het probleem is, dat je dat niet weet...
En dat je nu en dan weer zo'n idioot telefoontje krijgt...
"Hallo ?"... niets...

djudedju

tot de volgende ?



Geen opmerkingen: