dinsdag, september 07, 2010

't is weer geen weer...

SOS Sahel in Red Sea HillsImage by SOS Sahel UK via FlickrDat is wellicht een van de meest gebruikte zinnen in ons Vlaanderland... Vermits ieder gesprek bij ons begint met een inleiding over het weer, en het weer nooit volmaakt is, is het dus altijd goed te openen met: "'t Is weer geen weer hé!"
We klagen hier voortdurend over dat kloteweer, terwijl wij eigenlijk beter heel stillekens zouden zwijgen, kijk eens naar Pakistan, India, de Sahellanden en het rijtje is lang, heel lang ...Maar ik denk dat we er bijlange na niet zo zwaar aan tillen, als uit onze gespreksopener zou blijken. We beginnen het pas echt te menen, als het meer dan een week aan 't regenen is.
Wellicht een oerschrik opgedaan door het verhaal over de zondvloed.
Wij hebben nu een maal een zeekklimaat. (Nee, dit is geen schrijffout, ik schrijf het bewust met twee k's, om het nattige wat in de verf te zetten...)
(Ooit kreeg ik een opmerking om dat woord zo op het bord te schrijven, en toen de leraar mijn gezicht zag begon hij ook te lachen.)
Ik ben druk bezig met mijn sjamanen schild tegen de boze geesten... Ik ben er voor in de garage gekropen, heb de plank op twee schragen gelegd, en ben aan het branden dat mijn hand er pijn van doet. Als het af is, zal ik er een fotootje van nemen, om het je eens te tonen (als ik er in luk dat in mijn blog te krijgen, want ik ben geen techneut!) De reacties zijn in ieder geval zeer positief, buur Eddy zag het heel graag en volgens hem was het wat Maya-achtig...en gisteren zag Bart het en vond het ook "wreed wijs" en het deed hem denken aan de Maori-kunst... Enfin, het moge dus duidelijk zijn dat het er, zoals gewild, primitief uit ziet... Of ik het zal afkrijgen om het op de expositie te zetten, is een andere vraag, bovendien... een sjamanenschild tegen de boze geesten in de kerk? Zou dat wel mogen ? (Maar er gebeurd tegenwoordig heel wat in de kerk die niet zou mogen hé????)
Heden ten dage wordt ik steevast twee keer per dag alleen gelaten... Anny laat mij verweesd achter in het grote huis. Dat komt omdat Veerle tijdelijk maar kleine afstandjes mag rijden, en dat nooit alleen... Dat komt van de dokter, en dat voor 9 maand (een volle dracht) om te beginnen, want als ze in die 9 maand nog een crisis zou hebben, dan herbegint de periode weer van vooraf aan. Dus moet Anny mee naar school, en om boodschappen... Het houdt allemaal niet veel in, maar het betekent dat je steeds ter beschikking moet staan, en dat je dus niet meer "vrij" bent. Nu ja, tot nog toe gaat alles goed en ziet het er naar uit dat het met die negen maanden voorbij zal zijn. Bovendien, als alles geregeld is met de kinderen, kunnen we voor hen een abonnement kopen voor de bus, en is het probleem grotendeels weg. Gwendolyn moet stage (een groot woord !) lopen op de boerderij...in Zingem. Ze zijn er eens naar toe geweest, en wellicht kan het makkelijk met de fiets, zo heel ver is het niet, en er is maar één wat minder veilige oversteek te maken. Nu ja, ze moeten toch ooit eens leren om zelfstandig te zijn hé... Op die leeftijd gingen wij al jaren met de fiets naar school, en dan nog wel in de stad. Je kunt het verkeer nu natuurlijk niet vergelijken met het verkeer dan, maar wij moesten in Oostende rijden met de fiets, en dat was altijd een drukke stad, ook toen al.
En zo gaat het leven zijn gangetje... Morgen is het hobby, moeten we de laatste afspraken maken voor de expo. Donderdag gaan we wellicht heel de dag bezig zijn met het opzetten van de expo, zaterdag is het dan tentoonstelling en de grote rommelmarkt, zondag en maandag nog steeds expo, en dinsdag wordt het wellicht afbreken en terugvoeren van het tentoonstellingsmateriaal... er zal niet veel geblogd worden...
En dan stopt het nog niet, want op zaterdag is er het grote jubileumfeest voor het Gouden Bruiloftsfeest van mijn oudste zus en haren Robert... druk...druk ... druk...
djudedju
Ik ga stoppen, 't regent nog altijd. Hopelijk is het zaterdag op zijn minst droog weer, voor de rommelmarkt ! We hebben nu al meer dan 50 ingeschreven kramen, 't wordt dus een sukzeven (da's nog straffer dan succes!)
tot de volgende ?
Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: