donderdag, mei 04, 2006

boodschappen doen

(foto: Weer eens aan tafel...lekker smullend)

Eigenlijk staan we er niet bij stil, we gaan boodschappen doen, we halen de wagen uit de garage, en rijden rustig (lustig) naar de winkel(s)...
Stel dat we dat niet meer kunnen, dat we niet meer met de wagen kunnen rijden? Dat we iedere keer moeten vriendelijk vragen aan Bart, Els, Veerle of ze zo vriendelijk... Weet je, ik begrijp tante plots wat beter. Vragen is niet plezant, het lijkt wat op bedelen hé ?
En we zijn het niet gewoon, we zijn altijd onafhankelijk geweest, en dan plots...
Bah! 'k mag er niet aan denken! en toch, velen zijn er in dat geval! Hopelijk komt dat probleem niet voor ons.
Zouden winkelketens zoals een Colruyt en dergelijke, ipv een mogelijkheid te creeëren om je bestelling klaar te zetten, zo dat je het maar moet oppikken, niet beter een leverdienst oprichten??? In een steeds ouder wordende maatschappij lijkt mij daar wel brood in te zitten. Ik ga ze eens mijn idee suggereren...wie weet...

Morgen weer enkele uren aan het stille water zitten, genieten van zon en verse lucht. Men zegt wel dat die lucht helemaal niet vers meer te noemen is in ons landje, maar ik ruik toch liever het water, de bloemen, het groen, dan de geuren van de industrie en de geuren van de strooiende boeren...

Vorig jaar hebben ze hier iets gesproeid, ik had het gevoel dat ik weer terug in mijn jeugd zat...Herinner je je nog de lucht in de klas, waar 36 leerlingen met natte kleren aan, rond de "kolonnestoof", (waar rond men de natte vesten en manteles hing om te drogen) zaten te zweten? Weet je nog die klamme vochtige reuk van natte kleren, natte lijven, nat haar op plakkende banken?? 't Stonk hier precies zo! Zou men vroeger op die wijze de beestjes in de klas gedood hebben ???
Ik denk van wel, want in onze tijd waren luizen heel uitzonderlijk, terwijl er nu regelmatig briefjes uit school meekomen met de vrolijke melding dat er luizen in de klas opgemerkt zijn...Of wast men zich nu te veel? Medische studies wijzen inderdaad uit dat het aantal bacteriën op onze huid veel hoger ligt dan bij volkeren die het niet zo nauw nemen met hygiëne...

Maar vandaag stinkt het niet, mijn clematis bloeit met duizenden witte bloemen aan mijn keukendeur, en vult gans mijn huis met heerlijke geuren. (Laatst op verlof in Houffalise hoorden wij dat er iemand heel mooie clitorissen in zijn hof had...'t bleken clematissen)

Nu moet (mag) ik gaan winkelen met 't vrouwtje...

a domani ?

Geen opmerkingen: