zondag, september 24, 2006

Na de waarschuwingen...

ben ik toch, samen met mijn teerbeminde wederhelft naar de rommelmarkt getrokken... Ik heb maar 2 (twee) boeken gekocht, en 't zijn geen zware! Ik heb dus wel de ribben van mijn wederhelft ontzien...
Maar niet mezelf...
Nu we dank zij de vogelgriep regelmatig kippen op logement krijgen, hadden wij al lang gezegd om toch eens uit te kijken of er geen oude duivenmand te vinden was, dat zou ideaal zijn voor het vervoer van mijn zijdehoentjes.
Wanneer vind je zo'n spel? Als je met een gehandicapte vrouw zit ! Waar vind je zo'n spel? Helemaal op het verste eind van de markt. Wie moet er dan nog meer pijn lijden dan anders ? Ikke...Ik weet wel, ik kon ook gebaren dat ik die mand niet gezien had, ik kon ook zeggen, 't is toch voor 't vervoer van Bart's kippen, foert...Maar dat kan ik zo slecht...
Dus...heb ik nu meer pijn dan anders...en dat voor een duivenmand...Ik weet 't, ik ben zot, je moet daarvoor weer geen opmerkingen geven op mijn blog, ook al komt dat hier dan toe als bericht van Anonymous, ik kan aan de stijl goed zien wie de pleger is van de snode opmerkingen. Dus doe het niet, of toch niet voor die duivenmand, voor andere dingen zijn uw commentaren welkom...Ik hoop dat ze u ooit zullen nopen om ook een blog te beginnen. Kan ik ook eens piepen in uw binnenkamer.
Maar ik ben nu toch gereed om de kippen op een deftige en propere manier te (laten) vervoeren. Vorige keer in een kramiekige doos...Ne mens durfde hem niet goed vastpakken uit schrik dat je daar met de doos stond en kippen op de grond bleven zitten.
Van kippen gesproken, mijn kuikens zijn al redelijk groot, en ik denk dat ze heel mooi zullen worden. Ik denk dat ik er goudpatrijs hen en haan heb, een zilverpatrijs hen en haan, en dan nog drie witte waarvan we het geslacht pas zullen kunnen zien als ze helemaal volwassen zijn. Bij andere kippen zie je dat veel eerder, maar niet bij zijdehoenen. Bij de patrijskleurigen is het simpeler, daar kun je het zien aan de verschillen in tekening tussen de geslachten.

Gisteren was Bart hier met heel zijn gezin, en ik toonde hem mijn aanwinst, een boek van Rien Poortvliet... Daar is hij ook gek op, en Lieselotje heeft er gans de tijd in zitten bladeren.
Minder was het nieuws van Els, ik vroeg haar hoe het nu was met haar auto, ik dacht aan de nieuwe occasiemotor die er in gestopt was, maar Els gaf antwoord op basis van een aanrijding...
Blijkbaar moet er iemand op de parking van de school (dus het moet een collega zijn !!!) tegen haar auto gereden zijn, heel haar achterbumper in stukken en nog een kleine buil daarbij. Dader onbekend... Het moet van een grijze wagen zijn, maar op de parking staan er alle dagen al drie grijze wagens, alle drie met een buil en krassen op een van de hoeken... De directeur van de school zou toch proberen iets te doen, omdat Els ook zo veel doet voor de school. Niettemin, 't zal wellicht weer een onverwachte bijkomende kost zijn...

Nu, beter zo iets dan een ongeval met gekwetsten of erger...Maar niettemin, sedert de invoering van de bonus malus is het aantal "vluchters" sterk toegenomen...Als je dan nog in een korte tijd wat ongevallen hebt, dan zijn ze nog in staat te dreigen met "onverzekerbaarheid", daardoor lopen (lees rijden) er wellicht nog meer weg. En jij zit met de gebakken peren...

Als ik deze week enkele keren geen blog maak, wees niet ongerust, want Erwin (je weet wel, mijn Waalse Vriend) komt aan mijn kompjoeter werken... Ik zit met een foutje in mijn windows, dus zullen al mijn programma's moeten geback-upt worden, of ik ben ze kwijt.... Dat duurt erg lang voor alles dan weer ok is, en zoals gemeld vertrek ik dan eind van de week voor enkele dagen terug naar de ardennen...dus, zussen en anderen, niet ongerust zijn als je mij niet kunt lezen...ik kom (allee, ik hoop het toch) na het week-end terug, met een pc die picobello in orde is...
En, voor die andere ongeruste, mijn huis staat niet leeg, al mijn beestjes worden verzorgd en gekoesterd, en ze laten hun ma in een van de éénslapertjes slapen en kruipen gezamelijk in het grote bed van Oma en OPa...en zeggen dat ze thuis niet willen samen slapen !
allee, tot ???

Geen opmerkingen: