maandag, september 04, 2006

Blâren...

In de mooie linde voor mijn raam zijn (nu al !!!) de eerste gele blâren verschenen...Herft ! ja herft ! 't is nog niet zo erg dat het in de overtreffende trap moet met een -st appendix. Maar toch, het begint...de natuur begint weer af te sterven, de periode van het grote doodgaan begint weer. Min hydrangea's (hortensia's) vertonen weer die typische kleur die zegt: "knip mij af, laat mij drogen en ik toon de rest van mijn tijd mijn heerlijke doodskleur..." Tof ...

Misschien een tip voor mensen die dat niet willen...Als je glycerine oplost in water, en daar dan bloemen in zet, dan stel je vast dat de glycerine bij de meeste bloemen werkt als een bewaarmiddel, zodra je ziet dat de plant doordrongen is van de glycerine, kun je haar drogen in een bijna perfecte mummificering. Alleen voor mensen met todestrieb, doodsdrift, ken ik nog uit mijn cursus psychopathosis, komt van fruit of van jong, allee van jüng freud...

Weet jij wat ideokinetische para-apraxie psychopathose is ??? Ikke wel ! Ik kan dat zelfs zonder één hapering uitspreken. Als je ooit een type ziet die met zijn sigaret langs zijn stekjesdoosje wrijft om hem aan te steken, dan lijdt die man aan Juist, ja !
Dus, zoals het woord duidelijk zelf zegt, een beweging tegengesteld aan het doel van de beweging... (Van uit het voorbeeld vermoed ik dat het een ziekte van rokers is...ik moet toch eens mijn jongste zus in de gaten houden...en Mieke, en Jan en...) Zoudt ge allemaal niet beter stoppen met roken ??? Voor ge zulke verschrikkelijke dingen krijgt als ideokinetische para-apraxie psychopathose ???? Ik mag er niet aan denken familie te krijgen met zo'n verschrikkelijk klinkende aandoeningen...dju toch !

En bovendien, je kunt van roken ook nog ziek worden !

Voilà, nu ben ik weer een pak abonnementen op mijn blog kwijt. Ik ga toch moeten beginnen op passen, anders hou ik geen lezers meer over. Als ik nu nog één artikel schrijf over alcohol en zijn kwalijke gevolgen, dan ga ik failliet ???

Mensen die dagelijks hun hoeveelheid alcohol nutten zijn alcoholiekers ! Hebben ze gezegd op TV ! en daar kunnen ze het weten ! Mensen die dus iedere dag een aperitiefje nemen...Neen, zunne, ikke niet, ik drink alcoholvrije aperitief... Luc heeft dat eens geproefd, en sindsdien bekijkt hij mij wat argwanend...er zal dus ook wel iets mee zijn zeker ??? Maar ik heb het gevoel dat ik in een wereld vol... voilà, ik heb het gedaan, ik zit hier nu te schrijven voor die ene mens die niet leeft en toch nog kan lezen. (Veel kunnen er zo niet zijn hé?)

Maar heb je al eens geluisterd naar die medische programma's? In holland zijn ze daar straf in, daar kun je bijna iedere dag een nieuwe afwijking bij je zelf vaststellen. Dat is ook de bedoeling, want op het einde van het programma stoppen ze met het geven van een bankrekeningnummer waar vroede professoren wegens geldgebrek er net niet in slagen het probleem met een simpel pilletje op te lossen...betalen dus, om jezelf de de voorheen onbekende puree te halen.

Er moet veel geld te verdienen zijn met het betonen van meelij met de arme zieke...

Ooit heb ik eens zelf, in eigen persoon, geld weest afdragen aan zo'n humanitaire instelling. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn bureel helemaal niet het peil haalde van de burelen daar. Ik weet wel, je moet mensen hebben die alles administratief regelen, maar moet dat noodzakelijk in zo'n luxueus bureel ? Met alle snufjes inzake bureautica, in een prachtig ruim en licht appartement met zonwerende ramen? Ik heb dat nooit gehad, ik heb het ook nooit nodig gehad, al wat ik wou had ik, om effectief te kunnen werken. Toen ik na heel veel jaren eens nieuwe meubels kreeg, heb ik zelf mijn bureel geverfd, en voelde ik mij onwennig rijk in mijn modern kantoor. Tot ik daar zag wat modern kan zijn...met echte designmeubels ... Moet dat echt? Is het niet eerst en vooral de bedoeling dat het geld naar de humanitaire doelstelling gaat ? Ik denk dan aan een brave mens gelijk Lucien die hier ieder jaar met zijn kartonnen doos de buurt afstruint voor elfelfelf...Zouden ze daar ook zo'n burelen hebben? En zou Lucien nog rond gaan als hij één keer die burelen zou gezien hebben??? Ik weet het niet, en soms heb ik het gevoel dat ik het veel liever niet weet. Illusies zijn veelal zo mooi dat ze het koesteren waard zijn.

De zon is er! Plots! En meteen zijn de grijze wolken met witte randen versierd ! Snap je ? Ook regenwolken kunnen lief ogen...

allee, 'k ben d'er weer mee weg. Mocht jij die ene lezer zijn die nog rest, tot morgen?

1 opmerking:

Anoniem zei

helaba
ons Janneke rookt niet meer sinds januari en hij is 10 kg verdikt wat dan weer slecht is voor zijn hoge bloeddruk ge ziet goed voor het een slecht voor het ander
grtjs Mieke