maandag, oktober 15, 2012

The Day after

English: Vlaams Belang election poster in Uccl...English: Vlaams Belang election poster in Uccle, Brussels, Belgium for the Belgian general election 2010 (Photo credit: Wikipedia) (het was blijkbaar te veel ? )



De verkiezingen zijn voorbij.
De ontnuchtering zal wel volgen.
Ik zag op TV vanmorgen dat de overwinning van NVA er in feite geen is... de totaal cijfers zijn niet hoger dan bij de nationale verkiezing. Op gemeentelijk vlak lijkt dit echter wel een aardverschuiving.
Ik verwonder me alleen maar...
Zijn er dan zoveel mensen die niet de moeite hebben genomen om op de website van NVA te gaan lezen waar deze partij voor staat? Want als je de cijfers ziet, dan moeten ze ook veel stemmen van werknemers en gepensioneerden en werklozen hebben gekregen. Allemaal mensen die tegen zichzelf stemmen... Te Gek !

Mij bekommert de verrechtsing van Vlaanderen! Sommigen vinden een troost in de nederlaag van het Vlaams Belang, maar de vervanging door Nieuwe Vlaamse Alliantie lijkt mij echt niet veel beter ! Bart heeft, sorry, had, een vriend die nu op NVA lijst te zien was...  Dat dit nu niet echt meer onder de noemer vriend staat, is te danken aan het extreme racisme van de man in casu... Een extremisme die weliswaar niet officieel gepredikt wordt door NVA, maar wel door zijn manitou's...

Ach, we gaan het wellicht allemaal wel overleven... Maar als men ooit echt zou willen overgaan tot een echte splitsing van ons landje, dan zou mij dat meer dan spijten ! Ik ben Vlaming, in hart en nieren, maar ik ben ook Belg. En je moet alleen maar eens kijken naar het volk bij het wereldkampioenschap waar een Waal plots geen Waal meer is, maar een Belg, een volksgenoot...

Hopelijk denken de mensen ook daar tijdig aan...

... en ik kan alleen maar hopen, lezen, bidden dat we tijdig naar een echt Europa gaan, dat we tijdig het systeem van de particratie  achter ons laten, dat we... ach, zo veel dingen die ik nog nog te wensen heb voor het mensDOM...

Lange tijd heb ik geloofd dat ons kiessysteem nog niet zo slecht was... Tot ik van dichtbij het gemis aan democratie heb vastgesteld, dat ik de dictatuur van de leiding der partijen heb geproefd... Dan is mijn euro gevallen, dan heb ik gekeken of dat in in alle partijen zo was... en tot mijn spijt is het zo. Is het zelfs geen familie meer van democratie... En de laatste tijd, als je goed luistert naar de verklaringen van die politieke "(mis)leiders", dan verbergen ze dit zelfs niet echt meer.

Ik kan in dit systeem niet meer meegaan, en ik hoop dat op de duur de meerderheid der mensen dit zal inzien, en dat we evolueren tot of een echte democratie, of tot een beleid van technocraten... Liefst met een inbreng van ECHTE kiezers.

Maar ik herhaal, wat mij het meest verontrust is de extreme verrechtsing, en het populisme.

om nog maar eens een citaat aan te halen:
"Er zijn twee soorten politici: zij die hun taal gebruiken om hun gedachten te verbergen en zij die die hun taal gebruiken om te verbergen dat zij geen gedachten hebben"  J. Greshoff ... En wat moeten we dan vertellen van diegenen die dat in het latijn doen?...


Gedenk, Oh Mens !, dat gij van stof en as zijt, welke ook de kleur van je huid is.

tot de volgende ?









Enhanced by Zemanta

Geen opmerkingen: