Ja, u leest het goed, de nieuwe benen (oren) aan mijn bril zijn volkomen gratis...Begrijpe wie kan !
In ieder geval ik evolueer van klant naar vaste klant, leve het brillencenter !
Hoe het echter zit met de reserveonderdelen van de brillen snap ik nog niet, als ik de dame in casu goed begrepen heb, kun je zelfs op je oude oren (benen) een nieuwe montuur laten zetten...als dat ook gratis is, dan kun je in enkele manoeuvres een totaal gratis nieuwe bril hebben...dju, ik ben een slechte mens !
Gisteren was er weer een grote paniek rond tanteke, ik kreeg een panische oproep van een nicht uit Wallonië, ze had tanteke al twee dagen proberen te bereiken, maar haar telefoon was altijd door bezet... Ik dus naar Zingem. Ik was al gelukkig dat ik Tante zag zitten in de zetel. Bij controle stelde ik vast dat haar telefoon stuk was.
Had ze bij Belgacom geweest, dan had ik een oplossing, mijn bovenstebestebuur werkt (?) bij belgacom, en de ervaring heeft mij geleerd dat hij dergelijke zaken met een vingerknip (of zoiets) kan oplossen...Tante is echter bij telenet...
Op een van de facturen van tante vond ik het nr van de klachtendienst van telenet te Mechelen... Ik bellen met mijn gsm, en na het aanhoren van alle negen de symfoniën van Beethoven, en 17 werken van Mozart, had ik al iemand aan de lijn. (Gelukkig waren mijn batterijen nog maar pas opgeladen !)
Ik moest zoeken naar de aansluiting, na enig denkwerk wist tante weer dat dat doosje (t zijn er twee) achter de tv zat... Ikke kijken. "Hoeveel lampjes branden er op de modem ?" Op het kleine bakje 1 en op het grotere staat er eentje te pinken...."trek eens de stekker van de modem uit, wacht 10 seconden en stop hem dan weer in.." Ik zocht eerst wanhopig waar al die draden naartoe liepen, vond er dan zo'n lange stekkerdoos, die bijna vol zat... Ik heb er twee stekkers uitgetrokken voor de groene lichtje uit waren... Na herinschakeling was niets veranderd.
"Ah ja, dan zal de xxx stuk zijn, dat gebeurt wel eens, ik zal u een nieuwe toesturen, en dan steek je die in de plaats van die die stuk is"
Ik vroeg de man - al heel wat minder beleefd- of hij dacht dat tachtigjarige dames technisch voldoende onderlegd waren om dat te doen ? Of veronderstelde hij dat ik iedere keer 20 km heen en 20 km terug zou rijden om te zien of ik het wel kon ???? En of hij zo vlug als mogelijk dat stuk wilde laten herstellen door een technieker ... Dat kon niet...Als je mensen van 80 kunt aansluiten, dan moet je ook weten dat voor hen meer dan voor anderen de telefoon belangrijk is, en weet je ook dat zijzelf geen electrotechniekers zijn... en als je dat neit weet, laat ze dan bij een instelling die dat wel weet...
"Tiens, er is al eens gebeld voor dit geval, ze komen tussen halfeen en zes uur vandaag bij die dame langs ..."
Wie er nog gebeld heeft, of als er wel iemend belde, interesseert mij niet, maar tante heeft terug telefoon...en ikke en het waalse nichtje zijn weer wat gerust.
Tante belde al eens om te zeggen dat alles ok was...
Ok, dus !
tot morgen ?
Geen opmerkingen:
Een reactie posten