Image by Dimi15 via Flickr
vijgen na Pasen ?Nee, hoor! Ze zijn ondertussen al bezig met een nieuwe studie wat de impact zou zijn om te komen tot een Vl.post en een Wa.post, maar daar dit moeilijke beslissingen zijn, kan men niet anders dan een tijd- en geldrovend onderzoek wijden aan een dergelijk mega-project.
Jawel, megaproject!
Want het gaat veel verder dan je op het eerste zicht zoudt kunnen bevroeden! Je moet Vl uniformen en Wa uniformen ontwerpen, die duidelijk van elkaar zijn te onderscheiden, en niet te vergeten de moeilijkheid van Brussel ! misschien zit er iets in het idee dat brieven die een adres vermelden in het Nederlands door de Vl postbodes gebracht worden, en de brieven met een adres in het Frans door de Wa postbodes, maar wat te doen met brieven die een gemengde taal vertonen? Je ziet de moeilijkheden zijn legio! (Ons voorstel is dat je dergelijke stukken door twee postbodes samen laat bedelen, een Vl en een Wa... Maar zorg er dan voor dat het postbodes zijn die niet drinken, teneinde te vermijden dat een Vl zou verbroederen met een Wa !!! en zeker geen team van een man en een vrouw, anders zit je binnen de kortste keren met een toekomstige tweetalige bron van nieuwe moeilijkheden.)
Om de kosten te drukken is er al een eerste voorstel inzake de uniformen der toekomstige postbodes! Men zou één uniform maken in kanariegeel, waar dan voor de Wa postbodes de opdruk in het rood zou gebeuren en bij de Vl postbodes, ja, uiteraard in het zwart...
Idem voor de voertuigen van de post, maar voor postwagens die van uit het ene gewest naar het andere post moeten brengen, zou men, teneinde geen opstootjes te veroorzaken, wagens maken met een tweetalig (bilingue) opschrift, volgens het gedegen principe van de faciliteiten, netjes aan de ene kant het Wa boven aan en aan de andere zijde het Vl bovenaan. Voor de voor- en achterzijde van de wagens zou men afwisselend werken, zodat er net zoveel met de Vl vooraan zouden rondtoeren dan met de Wa. Zelfs als dat zou betekenen dat er in Wa enkele wagens in overschot zouden rondrijden, maar taalevenwicht moet er zijn.
Maar alles wat ik hier schrijf is wellicht voorbarig, want zoals gezegd, eerst moet er een gedegen studie worden verricht. In een eerste fase wordt gezocht naar een passende firma. Met passende firma wordt bedoeld het bedrijf met de vetste strijkstok, waar het meest voordeel voor de betrokken ministeries (lees ministers) aan blijft kleven. Zo hebben we ook voor de toekomst een gezonde basis gelegd, om eens in het lang en het breed bepaalde partijen te kunnen beschuldigen van corruptie. Denk aan de histories van de katogen op de fietsen en de groene containers voor huishoudelijk gevaarlijk afval. Niet dat die containers niet goed zijn, er is geen enkele container zo dicht als deze. De meeste mensen hebben hem nog steeds niet opengekregen om er afval in te kunnen stoppen.
We hebben weliswaar momenteel geen regering om het zo te zeggen, maar je moet toegeven dat de uittredende grandioze werkzaamheden verricht. bepost... Wordt dat in Wallonië be.poste ?
djudedju
Maar geef het maar toe, het is een frisse nieuwe wind die door de uittredende regering in de wereld gelaten wordt... Waar heel de wereld zich een beetje zit te verkneukelen in de stammentwist binnen het och zo beschaafde Westen, komt de regering met een unitair be voor de post. Kwestie van wat olie op de golven te werpen.
Geef toe, tot in haar laatste stuiptrekkingen zijn ze origineel!
En ondertussen zit De Wever te proberen een veelkleurig tapijt te knopen in multicolor, maar met heel zorgvuldig een verborgen naadje er in, zodat, op het gepaste moment die ene verborgen draad er kan worden uitgetrokken, en je met verbazing ziet dat je niet één kamerbreed tapijt hebt, maar twee karpetjes, zo van die bidtapijtjes voor in de moskees Vl- en Wa moskees.
tot de volgende ?